Trollenbol Ervan uitgaande dat er werkelijk een reden achter het verwijderen van die bomen steekt i.p.v. puur gemakzucht, kan uitleggen hoe dat precies zit al een groot verschil maken. Of is dat een gekke verwachting bij een natuurpark, dat ze informatie geven over de natuur in hun park?
Maar er zijn toch al verschillende interviews, podcasts, blog berichten en weet ik 't wat hierover gedeeld de laatste jaren? Moeten ze dat maar altijd blijven herhalen dan? Of moet er bij elk nieuw project iets verteld worden over het groenplan? Lijkt me een beetje overbodig worden.
Ik ben zelf ook voorstander van meer open communicatie. Zeker tegenover fans/betrokkenen. Maar zeker wanneer het op groen aankomt, weet de Efteling écht wel wat ze doen. Ik heb hier in de buurt meerdere (stads)bossen of grote parken liggen, en geen enkele daarvan is zo goed onderhouden als die in de Efteling. In het gemiddelde (stads)bos wemelt het van omgevallen bomen die niet weggehaald worden. Ofwel omdat ze er niet bij kunnen, ofwel omdat er geen geld voor is.
Bij de Efteling is er inderdaad veel gekapt, maar daarvan was dit óf noodgedwongen voor de bouw van iets nieuws of omdat bomen dood zijn of op omvallen staan (zoals @Anno en @JeepeeB al aanhalen). Daarvoor in de plaats is genoeg nieuws gekomen wat inmiddels ook weer mooie plaatjes oplevert. Over de kaalslag tussen het Kabouterdorp en Langnek hoor je ook niemand meer omdat dit goed terug is gegroeid.