Pretparkgenot Het meertalige is bij Symbolica voor mijn een enorme stoorfactor, dan valt er geen touw meer aan vast te knopen. Dan liever op de Baron-manier met vertaling in schrift/visuele uitbeelding. Desnoods als het echt moet een animatie die het verhaal in primitief getekend beeld uitbeeld op de muur.
Ik snap eigenlijk niet waarom de Efteling niet gewoon vertalingen aan biedt in hun App. Kun je het meteen voor alles in het park doen, dus ook de sprookjes waar het park ooit mee begonnen is, zonder (storende) aanpassingen te moeten doen aan bestaande attracties/sprookjes. En op die manier kun je nog best veel talen kwijt - mocht je dat willen.
Sjiebert De rit van Villa Volta wordt gedragen door de tandem van ijzersterke muziek en ijzersterke illusie. Ik ken geen madhouse dat het desillusionerende van het over de kop gaan zo goed uitvoert als Villa Volta dat doet. Dus je hebt gelijk: er zijn weinig effecten. Maar ik denk niet dat de attractie beter zou worden van meer effecten.
De kracht van VV zit hem - volgens mij - er juist in dat ze precies het omgekeerde doen als (vrijwel) elk madhouse dat erna gebouwd is.
De meeste madhouses hebben amper theming in de ton zelf zitten, maar een hoop theming tussen de banken in. Daardoor verplaatst de focus zich. Bij Villa Volta is er amper/geen theming tussen de banken in, maar is juist de ton ontzetten detailrijk uitgevoerd, waardoor het effect beter tot zijn recht komt.
Jacko zet in de arena van Raveleijn een show rondom het verhaal van De Bokkenrijders 😉
Ook ik vind dit eigenlijk geen gek idee. Voorlopig zou ik eerlijk gezegd het hele Raveleyn verhaal nog niet overboord gooien. Daar heeft veel geld in gezeten en dat valt nog wel wat te melken, maar de show-arena kan prima in het bokkerijders tijdperk passen, eventueel kan er zelfs naar de villa van Hugo buiten het dorp verwezen worden.
Als je hier een themagebied van gaat maken, word het wel een beetje awkwarde situatie. Droomvlucht, het treinstation en Villa Volta passen eigenlijk mooi samen. Ravelijn al wat minder, maar word een beetje verhult door bomen, waardoor het zeker niet stoort. Als je van Villa en Raveleyn één gebied wilt maken, dan valt eigenlijk de hele rechterkant van het TvdV plein een beetje weg..
Alternatief word de ingang van VV de toegang tot het themagebied, maar dat word ook snel chaotisch qua crowd-control vrees ik, plus dat dan de illusie van de voortuin een beetje kwijt speelt.
Valt wellicht op te lossen door ook een grote doorgang te maken vanuit het Lavenlaar, maar het zal minstens wennen worden.