Nogal wat gevoelige reacties blijkbaar op wat ik zei, begrijp me niet verkeerd, ik vindt Villa Volta echt geweldig en ik pak al te graag een ritje mee maar ik heb gewoon sterke twijfels over de huidige locatie aangezien ze nu Raveleijn aangepakt gaat worden als volledig themagebied en wat tevens als IP een stuk populairder is, zelfs op hele rustige dagen zie ik altijd nog kinderen rondlopen met een helm en/of zwaard van Raveleijn. Qua IP zal dus Ravelijn al beter verkopen dan VV qua merchandise, iets waarvan de Efteling meer investeert, kijk maar naar recente toevoegingen van souvinierwinkels bij nieuwe en bestaande grote attracties, iets wat ik niet zie gebeuren bij VV (terwijl qua theming en verhaal je een vergelijkbare scenario heb als Danse Macabre).
De nieuwe infill zit er erg krapjes op Villa Volta en als ze het themagebied nog verder willen uitbreiden in de toekomst zit Villa Volta en Droomvlucht in de weg en als ze moeten kiezen dan is de keuze al snel gelegd op Villa Volta dat het veld zal moeten ruimen.
Ik geef toe dat ik met me opmerking het wachten met de voorshows niet meetelde als wachtrij maar als we dat wel zouden meetellen dan zit je altijd wel 6 tot 8 minuten minimaal te wachten voordat je een ritje kan maken(dus ook op rustige dagen terwijl je bij andere attracties gewoon meteen erin kan). Er zijn mensen die ik ken en ook hier op het forum die hebben vermeldt dat ze juist Villa Volta soms gewoon vermijden vanwege de lange voorshows. Verder zie ik ook zelden dat het nog echt goed bezet is, ik kan fout zitten natuurlijk maar das mij ervaring. Het verhaal erachter vindt ik persoonlijk geweldig maar met de doel om meer internationale bezoekers te trekken zal die groep juist deze attractie een stuk minder snappen en lijk me ook niet echt gezellig dat als buitenlands gezin je allemaal gebukt staat over een mobieltje om het verhaal te snappen. Dan natuurlijk ook nog eens de leeftijd die vroeg of laat mee gaat spelen. Zelfs al zouden ze het compleet vervangen met een nieuw model zal er toch gesloopt moeten worden om de oude eruit te halen en de nieuwe erin te plaatsen.
Villa Volta zoals ik al zei blijf ik persoonlijk geweldig vinden en in mij ogen blijft het de beste madhouse tot nu toe maar met meerdere factoren heb ik simpelweg me twijfels over de toekomst van VV. Het zou mij echt niks verbazen dat het stuk grond tot aan het volk van laaf eventueel willen gebruiken voor een uitbreiding van het Raveleijn themagebied, het zou me ook niks verbazen dat VV wordt vervangen met een nieuwe madhouse in thema van Ravelijn 😛