Beste mede-forummers,
Zoals jullie wellicht al weten zijn mijn vrouw en ik een weekje op vakantie naar Madrid geweest. Verslagen van de stad en Parque de Attraciones de Madrid heb ik reeds al gemaakt. Nu is het tijd om wat variatie erin te gooien, we zijn ook naar een dierentuin geweest. Mede dankzij ons abonnement voor Bobbejaanland konden we ook hier één dag per jaar gratis naar binnen. Inderdaad, we zijn lekker van ons abonnement aan het profiteren. Kost wel een reis naar Spanje extra, maar dat maakt ons niet uit, we gaan graag nieuwe dingen ontdekken.

Omdat we dachten dat we hier niet lang zouden vertoeven hadden we eerst een tour van Bernabéu geboekt. Omdat we souvenirs hadden gekocht besloten we die eerst terug te brengen naar het hotel. Vanuit het hotel was de route makkelijk, precies naar Parque de Attraciones, alleen dan een halte verder. Temperaturen begonnen al lekker op te lopen en na het uitstappen was het toch nog een klein kwartier lopen naar de ingang van de dierentuin. We lieten onze pasjes zien bij de ingang en de mevrouw verwees ons naar het service gebouw. Daar onze pasjes laten zien en we konden de dierentuin betreden.

Persoonlijk vind ik de indeling een beetje wazig, je hebt geen looproute en alles loopt door elkaar heen. Zodoende maak je voor mijn gevoel extra meters voor niks omdat je alles wilt zien. Maakt verder niks uit, wandelen doen we toch al meer dan genoeg deze vakantie. Ondertussen hebben we ook een show gezien welke leuk was. Maar van deze show heb ik er al meerdere gezien in diverse dierentuinen. Leuk moment om lekker even tot rust te komen. De eerste show waren we aan de late kant zodat we vol in de zon zaten, we moesten dus even in de buurt blijven voor de volgende show. Eerste indruk van de dierentuin is dat er het netjes bijligt en de verblijven ruim genoeg zijn. Een nieuwe neushoorn was wat wild en de verzorger vertelde in het Engels dat deze net een paar weken nieuw in de dierentuin was en nog aan het wennen was. Deze mocht ook nog niet bij de andere neushoorns.

Normaliter willen we nog weleens de bordjes lezen welke bij de dieren aanwezig zijn. Vaak ben ik wel benieuwd waar ze leven, wat ze eten en het gedrag ervan. Mijn Spaans is echter niet goed genoeg daarvoor. Altijd konden we gelukkig terecht met de Engels taal welke overal wel werd gesproken. Mijn Engelse vaardigheden zijn ook niet perfect, maar samen komen we toch een heel eind. Beetje van vroeger geleerd op school dat de Engelse taal belangrijk is en je daarmee overal ter wereld terecht kan komen. Anders heb je het handen- en voetenwerk nog.

Voor een dierentuin midden in de stad vond ik deze qua grootte nog best wel groot. Toch zijn we hier een kleine vijf uur geweest, langer als de meeste dierentuinen in Nederland. Hier vind ik alles ook mooi aangelegd, alles door elkaar, maar wel mooi. Groen is er ook volop aanwezig zodat je niet vol in de zon loopt continu. Wat dat betref zag ik er wel weer wat tegenop om de route naar het metrostation weer te moeten lopen.

Alles bij elkaar toch blij hier te zijn geweest. Zelf willen we ook graag wat variatie in onze vakantie. Daarbij vinden we dierentuinen ook allebei leuk. Hierna kwamen toch echt de twee pretparken van de stad aan de beurt. Niet verwacht hier lang te zijn, toch langer geweest dan verwacht. Prima dagje vermaakt hier. Toch zeker een bezoekje waard mocht je in de stad verblijven en dierentuinen leuk vindt. Echter bij een volgende keer met een bezoek aan deze stad zou ik hier alleen naartoe gaan als we de tijd ervoor zouden hebben. Collectie dieren is niks speciaals, wel altijd leuk om de panda en koala te zien, vind ik leuke beesten. Favorieten zijn toch wel de haaien. Alleen zijn die vaak niet zo groot in de dierentuin, of je moet naar SeaWorld gaan, maar dat was dit niet. We laten de dierentuin achter ons, gaan nog wat lekker eten in de stad en gaan de dagen erop de twee pretparken bezoeken.
Bedankt voor het lezen.