De woorden van Michael waren wat kort door de bocht maar ik begrijp waar het vandaan komt, en wil ik daar wel iets over zeggen en meer duiding over geven.
Het klopt zonder meer dat we in 2019 in het gat zijn gesprongen wat Themepark.nl qua forum achter liet. Hadden we dit ook gedaan als Themepark nog net zoals in de 00's dé plek was om te discussieren over onze hobby? Vast niet.
We hebben tijdens het opstarten zelfs het idee om onder de naam Themepark.nl verder te gaan, en voort te zetten wat zij hadden. Maar dit is ons niet gegund en was daardoor geen optie.
Wij zijn toen als Pretpark.club begonnen aan een nieuw avontuur. Een hele frisse start, volledig los van Themepark.nl, maar wel met dezelfde doelgroep. En logischerwijs ook leden en zelfs forumnamen die we al 20 jaar op het forum van Themepark tegen kwamen.
Hoewel de term TP'ers of Themeparkers daarmee logisch lijkt om te gebruiken in deze context voelt het voor ons dus ergens onjuist. Zeker omdat Themepark.nl nog steeds een entiteit is die op Facebook een aardige groep heeft en daar (welliswaar zonder forum) bovenop het pretpark nieuws zit.
Om terug te komen op de vraag van Henk hierboven...
Veel van jullie ken ik al uit de tijd van Themepark.nl en veel goede vrienden die ik dagelijks spreek en regelmatig zie stammen ook uit deze periode en had ik dankzij Themepark niet gehad. Dit digitale leven is voor veel mensen hier een stuk levensgeluk (geweest) wat vaak ook sociaal bijgedragen heeft aan onze persoonlijke ontwikkeling.
Maar met bovenstaande in het achterhoofd, @Gucky, ik twijfel of tripreports van meetings die vanuit Themepark georganiseerd werden 1 op 1 hier thuis horen. Er zijn veel leden van destijds hier actief, maar ook heel veel niet. En vise-versa. Er zijn hier veel mensen actief die niet op Themepark.nl zaten.
Je bent vrij om te plaatsen wat je wil plaatsen en oude foto's van pretparken juichen we zelfs toe. Maar persoonlijke foto's zou ik alleen plaatsen als de betreffende leden ook hier actief zijn.