We lopen langzaam maar zeker tegen het einde van de zomervakantie aan. Niet voor Sharon, wel voor de jongens van Marieke en Sander. Tijd om nog wat leuks te plannen. Marieke kwam met de suggestie om naar Sanjes Safari te gaan.
Naar wat? hoor ik je vragen. Wees gerust, ik had er ook nog nooit van gehoord. Het bleek een redelijk onbekend uitje te zijn in Noord-Friesland. Naast de overbekende attractieparken kent Nederland heel veel kleine, verstopte reisdoelen. Sanjes Safari is daar één van. We gaan op excursie....

We verdelen het reisgezelschap over twee auto's. Ik heb de luxe niet te hoeven rijden en stap in bij Marieke. Ook wel eens lekker om gereden te worden. Ons gezelschap bestaat uit Marieke de Vries, haar moeder Wil, de zoons Djurre en Hidde, Sharon, Wil en.... JayJay. Sanjes Safari, zo laat de website weten, is een (kinder)dierentuin annex binnen- en buitenspeeltuin. Eenmaal binnen is er eerst een heerlijke bak koffie. JayJay mag wel in de speeltuin maar niet in het dierentuin gedeelte. Terwijl ik samen met moeder Wil JayJay bij me houd, gaat de rest naar de dierentuin. Wanneer ze terug zijn, gaan Sharon moeder Wil en ik naar de dieren.

Door de dierentuin heen zijn er fitnessbanen en andere obstakels. Heel leuk gedaan en bracht Sharon en moeder Wil in beweging.

De laatste beleefde haar tweede jeugd, of was het haar derde? Ben even de tel kwijt.

Op de website hebben ze het over een (kinder)dierentuin. Eerlijk gezegd, dat is een understatement. De dieren zijn ondergebracht in grote verblijven, soms zelfs een buiten- en binnenverblijf. Tijgers, apen en ander wild zal je er niet vinden. Wel veel konijnen, cavia's stokstaartjes, geiten, zwijntjes en... afijn kijk maar naar de foto's

Sharon kijkt haar ogen uit en geniet weer vol op.

De zilvervos was behoorlijk donker, maar he, niet klagen he. Kwam speciaal naar buiten om zich te laten fotograferen.

Het zonnetje scheen behoorlijk. Sommige dieren hadden daar maling aan terwijl andere wijselijk de schaduw opzochten.

Naast een kleine binnenspeeltuin voor de kleintjes is er ook een buitenspeelplaats. Hier kunnen ook de wat oudere kids zich vermaken.

Het kon de jongens niet hard genoeg gaan. Ook zij genoten van het bezoekje.

In Noord-Friesland kon je ook naar Timboektoe toe!
In 2024 is de nieuwste attractie van Sanjes Safari geopend: Timboektoe! Een stad in Afrikaanse sferen waar je in iedere hoek weer nieuwe dingen ontdekt.

In het restaurant kon men heerlijk bijkomen. De menukaart is niet echt groot maar er zijn diverse menu's die compleet te noemen zijn. De porties zijn groot, dus je hoeft niet bang te zijn dat je van de honger omkomt. Kortom, een heel leuk uitje voor een leuke dag met de kids.