Timv1999 Ik had het dus ook totaal niet erg gevonden als het een gay was, ondanks ik zelf gay ben. Ik zelf zie er niet in waarom het ineens discriminered is als het bijv. een gay was en als het witte man was niet discriminerend. Niet mijn opmerking uit context trekken. Maar ik zal dan wel te nuchter zijn voor deze zoveelste woke discussie
Als zowel witte als blanke(*) hetero cis-man die bevriend is met zowel vrouwen, transgenders (beide richtingen op), als ongeveer iedere vorm van non-standaard geaardheid of gender kan ik je zeggen: het niveau waarop ik gediscrimineerd wordt is het laagste van al deze groepen. Natuurlijk, man-zijn heeft nadelen, maar ik zou wat behandeling in de maatschappij absoluut niet willen ruilen, met niemand niet.
Er zijn geen politieke partijen die mijn bestaan ontkennen, er zijn geen partijen die willen voorkomen dat ik nog mag sporten, dat ik nog in het openbaar naar het toilet kan, of wat dan ook.
Er zijn ook geen westerse landen waar voor mij de toegang tot gezondheidszorg ontzegd wordt. Lees bijvoorbeeld eens wat de PVV zegt over transgenders, ik schrok ervan.
Je noemt jezelf in het midden, maar je laat je voor het karretje van extreem-rechts spannen.
*) Ik refereer hier aan dat wit alleen om huidskleur gaat, terwijl bij blank het impliciete privilege hoort. Is een beetje een referentie naar een nummer van Hang Youth (Vanaaf).