Het is 9 augustus, de dag dat Danny de Munk tijdens de Wild West Summer Nights in Slagharen zal komen optreden. Wat Sharon niet weet is dat we gasten meenemen. Onder het mom om even Marieke gedag te gaan zeggen rijden om 09:00 uur naar de boerderij. Er komt een grote glimlach over haar gezicht als ze ineens Willeke, de moeder van Marieke en de jongens naar buiten ziet komen. Het eurokwartje valt... Even later gaat een volgeladen auto richting Slagharen.

Aangekomen bij Slagharen moeten we achteraan sluiten. Omdat we gebruik maken van onze gasten tickets, die niet online kunnen worden besteld, moeten we ons melden bij de Guest service. Ondertussen loopt Ranzige Rosie naar boven om gasten te begroeten.

We overleven de rij en checken in. Om direct te worden begroet door de burgemeester van Slagharen. En wie moet er weer op de foto....?

Zo'n anderhalf uur rijden en nog geen ontbijt, dat kan anders vindt Willeke. We pakken een schaduwrijk plekje en doen ons te goed aan een drankje en een hapje. Djurre kijkt wat sip, hij heet geen Julia. Marketing blunder van Coca Cola?

Met toestemming vliegen beide jongens niet veel later naar de paarden carrousel.

Op weg naar de volgende attractie, de mijn-trein, komen we langs een net gevangen sardientje. Dat vinden de jongens wel wat.

Vanuit de wachtrij hebben we een prima zicht op wat ons te wachten staat. En dan gaat het los...

De temperatuur begint aardig op te lopen. Geen probleem om eens een water attractie te doen dus. Sharon en ik nemen een eigen boomstam. De timing is rampzalig, voor ons dan, niet voor toeschouwers. Als we even moeten wachten bij de lifthill naar de grote drop komt er net een boomstam naar beneden. Die maakt onverwacht zo'n grote golf dat zowel Sharon als ik tot op het bot nat gespoten worden. Ach, met dit weer is dit zo weer droog.

Volgende stop, Expedition Nautilus. Sharon kent de attractie en zoekt vast een veilig plekje. Slimme meid.

Met enige tegenzin gaat Willeke met de jongens mee.

Eenmaal in de boot met actieve waterkanonnen is het een en al pret. Hidde en Djurre krijgen de smaak te pakken en zelfs Willeke neemt buren in een andere boot onder vuur.... ehhh water.

Tja, en dan kom je drijf en drijfnat uit een attractie. Stoere oma!

De jongens willen schommelen en pakken de Fogg's Trouble, een kinder schommelschip. Ze vinden het prachtig.

We sluiten aan bij de kabelbaan om de andere kant van het park te gaan verkennen.

Terwijl de dames en Djurre even naar het toilet gaan, stappen Hidde en ik in de Old Timers. Hidde stuurt, maar of dat nou zo goed gaat?

Terwijl Sharon en Willeke shoppen sta ik met de jongens te kijken naar de parade.

Even puzzelen... Subway? Nee, dat lust Djurre niet. Het Zomer Lopend Buffet slaan we over. Te weinig keuze en belachelijke prijzen. We kiezen voor de pizzeria en pasta tent. Dat gaat er in als koek.

Wanneer we naar buiten lopen komen er vanaf het grote podium gezellige klanken. Het is muziek van de Ramblin' Boots, een countryband. Wat een sfeertje!

De band bestaat uit Geert van Oosteren op drums, Julia Hulshof op basgitaar.

Martine Stulp op viool en Rogier Brink op gitaar.

Tot slot Fake ten Caat op gitaar en Johan van Lummel op peddel steel guitar

Precies op tijd is de band klaar met haar optreden. Even wat instrumenten opruimen en daar is de hoofd act.... Danny de Munk!
Even voordat Danny de bühne op komt stoot Sharon me aan, pap, je vriend! Ik kijk en zowaar, vrijwel naast ons staat Leo met zijn zoon en een Belgische vriend, Matthias. Leo en ik kennen elkaar al jaren van diverse pretpark clubs. Toen we uit Almere vertrokken en ik afscheid nam van Facebook verwaterde het contact. We besluiten weer contact te zoeken via Whatsapp.

Wat een feestbeest en energie! Heerlijk optreden. Sharon staat te swingen.

Zo dicht heeft Sharon nooit bij een bekende artiest als Danny gestaan. Ze geniet van zijn optreden. Het mooiste moest toen nog komen, maar dat wist ze op dat moment nog niet.

Diezelfde avond ontvang ik van Leo foto's van vader en dochter. Sta ik ook eens in beeld. Bevalt het?
En dan laat Danny zien hoe het moet. Hij legt uit dat hij in polonaise door het publiek zal gaan. Omdat hij live zingt mag men hem niet bij de arm pakken want dan valt de microfoon uit. En dan gaat het los!

Tijdens de polonaise zie ik hem op ons af komen. Ik maak plaats en ja hoor. Danny ziet Sharon staan en geeft haar een high five. Ze komt niet meer bij!

Even een Sharon momentje voor haar zelf. Wat gaat er door dat koppie heen?
De meet en greet slaan we over. Die rij is zo lang en als ik haar zeg dat ze het mooiste al gehad heeft, een high five, is het goed. We lopen naar de auto en de terugreis begint. Slagharen, tot een volgende keer!
Wil je nagenieten?
De hele show staat op youtube: