Beste mede-forummers,
Sinds enkele dagen vertoeven mijn vrouw en ik in Madrid. Dankzij een gekochte seizoenpas van Bobbejaanland was de keuze op deze stad gevallen. Eerder vandaag heb ik al een verslag gemaakt welke ook op dit forum te vinden is. Vandaag gaan we het hebben over Parque de Attraciones de Madrid. Een pretpark wat ik naam wel kende, maar er verder nog niet veel over wist. Namen als Abismo en Tarantula deden me wel aan iets denken wat te linken viel aan dit pretpark, maar daar bleef het verder dan ook bij. Gelukkig hadden we ruim voordat we gingen meer dan genoeg de tijd om alles in te plannen wat we in Madrid gingen doen. Dat vind ik zelf ook leuk om te doen, lekker aan de laptop zitten en alles uitzoeken. Zodoende werd RCDB erbij gehaald en Youtube en wordt er zo nu en dan hier op het forum ook wat verteld over het pretpark. Meer hoef ik ook niet te weten, lekker iets ontdekken hoort ook bij een vakantie.

Na een lekker ontbijt in het hotel gingen we naar buiten om met de metro te gaan reizen. Reis van nog geen kwartier en een aantal haltes verder moesten we er weer uit. Enkele minuutjes lopen en we stonden voor de ingang. Pasjes van Bobbejaanland gereed en onszelf even afvragen waar we precies naartoe moesten. De service balie was rechts na binnenkomst en daar een geldig toegangsticket gekregen, we mochten naar binnen. Nu je weg nog zien te vinden, want hier begint onze ontdekkingstocht. Links werd gekozen om daar een leuke dag van te maken.

Eerste indruk was aardig. Links stond de Paw Patrol: Patrulla Canina, een kinderbaantje welke werd overgeslagen. Hoef niet per se de bingo te halen in een pretpark. Volgende achtbaan werd wel bezocht, de TNT Tren de la Mina. Prima opwarmertje van de dag. Voor zover het kan wil ik de beste achtbanen voor later bewaren, tenzij andere adviezen beter zijn. Voor een pretpark Als deze vond ik de thematisering wel ok. Had al geen verwachting dat we hier Universal, Disney of Efteling niveau zouden gaan zien. Qua drukte viel het ook nog gelukkig mee, de meesten gingen gelijk ergens anders naartoe. We voelden ons wel oud aan het begin van de dag, vele tieners aanwezig. Alsof er zeven schoolreisjes tegelijk aankwamen bij de ingang die met zijn allen naar een bepaalde achtbaan renden.

Vértigo was nog gesloten, wist niet of door storing of dat die later open zou gaan of iets. Verder gingen we het pretpark verkennen. Vond het totaalplaatje nog zo slecht nog niet. Beetje het broertje van Bobbejaanland. Prima als je daarmee kan leven. Wat dat betreft stel ik geen hoge eisen waar een pretpark aan moet voldoen. Aan natuur werd ook gelukkig aan gedacht, je kon voldoende in de schaduw lopen, Iets wat wel gewenst is met deze temperaturen. Los rapidos, de rapid van het pretpark ook gedaan als tussendoortje Abismo zagen we ook zijn rondjes maken maar we liepen door naar de Zeppelin, korte wachtrij, meteen instappen. Kan wel een onderhoudsbeurt krijgen, wat piept en kraakt dat apparaat. Uitzicht was wel leuk, maar wel blij dat ik weer met beide benen op de grond kon staan.

Uiteraard werd de Tarántula ook bezocht met de typische Spaanse trekjes in de wachtrijen, het voordringen. Uitstappen en via het hekje er overheen om weer aan te sluiten bij de vriendjes. Met een wachttijd van 20 minuutjes en slechts twee die wilden voordringen ga ik er niks van zeggen. Wil geen heisa maken voor zoiets kleins. Maar wat is Tarántula een leuke achtbaan. Vergelijkbaar met de Winjas in Phantasialand, maar dan in de openlucht. Vind Tarántula misschien wel leuker dan zijn broer in Duitsland. Daar waar de Winjas de leuke effecten extra hebben vind ik Tarántula leuker als achtbaan. Ondertussen is Vertigo ook open gegaan en sloten we aan in de wachtrij die slechts een kwartiertje bedroeg. Toen viel het me op, dit is de andere kant van de Speedy Bob van Bobbejaanland. Zelfde kleur, linkse variant, dit moest hem wel zijn. Na een korte break met een hapje en een drankje zijn er nog twee achtbanen te doen. Tornado en Abismo. Abismo kwam als eerste aan de beurt omdat we zagen dat de wachtrij daar niet al te lang was, ook omdat die maar met één trein kan rijden. Leuk baantje, zal alleen niet mijn favoriete worden. Verticaal omhoog is niet mijn favoriete houding en de inversie erna wordt erg langzaam genomen, al is de rest wel leuk genoeg. Ach, we kunnen er weer eentje noteren op de coaster-count. Dus ben blij dat op de coastertracker Madrid nu op de kaart staat. Tornado was ook erg kort wachten al vind ik het beleid van die twee achtbanen maar raar. Treinen moeten vol zitten anders vertrekken ze niet. Raar, maar het zal wel zo zijn. Tornado is ook wel een beetje speciaal, want veel zie je er niet, inverted van Intamin. Rit is niet slecht, maar ik ken betere inverted achtbanen. Als afsluiter van de dag werd ook nog de Los Fiordos gedaan, de supersplash van het pretpark. Lekker soaked eruit komen mag wel met deze temperaturen. Maar we konden het niet laten Tarántula nóg een keertje te doen. Leuke afsluiter van de dag.

Na een kleine vier uur hebben we het ook wel weer gehad hier. Parque de Attraciones kun je wel een beetje vergelijken met Bobbejaanland. Beiden zijn prima aangelegd en hebben voldoende natuur. Beiden hebben een leuke collectie achtbanen waarvan een paar toch wel uniek zijn. Qua thematisering zijn ze ook gelijkwaardig, niet de beste, maar ook niet de slechtste, blij dat er iets ván thema aanwezig is. Que drukte viel het hartstikke mee gelukkig zodat we op tijd weer terug naar het hotel konden om zo de stad weer in te gaan voor een lekker hapje eten en een koud glas bier. Dankzij ons abonnement konden we gratis naar binnen wat ook prima was, de volle map zou ik er niet voor willen betalen. Favoriete achtbaan vind ik toch wel Tarántula. Ja, leuke dag gehad hier. Onze verwachtingen liggen wel wat hoger bij Parque Warner Madrid, waar we die dag erop naartoe zouden gaan. Maar deze kunnen we afvinken.
Bedankt voor het lezen.