Ik heb toevallig eergisteren showtijden van bijna alle shows lopen noteren, maar het kan per dag wisselen. In de Efteling app onder kopje shows staan de showtijden van de dag zelf bij elke show vermeld. Ik denk dat dinsdag niet zoveel zal verschillen met vrijdag.
Dit is het lijstje wat ik had gemaakt + attracties die ik nog nooit geregistreerd had op Rides als gedaan. De Charlatan show had ik de week ervoor al gezien, dus die had ik erbuiten gelaten en Aquanura had ik ook al vaker gezien. Negeer de enkele spellingsfouten:

Aquanura is telkens een paar uur voor sluitingstijd om kwart over het hele uur en dan tot een kwartier na sluitingstijd. Volgensmij was de 1e om 19:15, dan 20:15, 21:15 en de laatste 22:15. Waarbij alleen de laatste in het donker was. Persoonlijk zou ik hem alleen in het donker willen bekijken, wegens alle verlichting die bij de show hoort dan veel duidelijker zichtbaar is.
Gisteren ben ik gegaan puur voor het bekijken van de shows en sommige attracties tussendoor nog even meepakken. Je kan gerust zeggen dat je al een hele dag Efteling kan vullen met alleen maar shows bekijken.
Dit is hoe mijn dag er gisteren uit heeft gezien:

Ik denk dat het verstandig is qua drukte om te beginnen aan de droomvlucht kant en zo je weg te vervolgen richting carnaval festival, ruigrijk, danse macabre, symbolica etc. Let wel op dat Danse Macabre tegenwoordig erg storingsgevoelig is. Gisteren begon hij pas redelijk te werken rond een uur of 3. De hele ochtend was hij eigenlijk in storing op enkele 10 minuten na.