Als ik de wachttijden vandaag bekijk, zijn die schappelijk rond het halfuur. Als je van darkrides houdt is de digitale wachtrij bij Danse Macabre en Droomvlucht inderdaad heel fijn. Je checkt in bij de attractie en kunt inderdaad gewoon andere dingen gaan doen. Als de digitale wachttijd hoog is, kan het handig zijn om dit een beetje in de gaten te houden. Van een uur digitaal wachten gaat in de praktijk gauw 10-15 minuten af. De qr code die je dan krijgt is ook een kwartier geldig, dus hier zit wel speling op. Danse Macabre is te combineren met bijvoorbeeld Max en Moritz. Droomvlucht kun je combineren met Villa Volta of een hapje eten bij het Witte Paard. Daar heb je een normaal menu wat redelijk snel gaat.
Als je rond het middaguur arriveert, zou ik lekker beginnen met een rondje Fata Morgana. Een relaxt begin en nooit lang wachten. In de rest van het park zijn de rijen dan toch al wat ze zijn. Vervolgens verder in Anderrijk, Danse Macabre, eventueel Max en Moritz of Piraña, en dan naar Ruigrijk voor de thrillachtbanen. Dan zou ik Reizenrijk meepakken. Vogel Rok en Carnaval Festival lopen altijd lekker door, dus wachten is geen straf. Het zomerstrand is leuk om even langs te lopen, als je van entertainment houdt zijn de boogie boys wel gezellig. In de avond lekker afsluiten in Marerijk en het Sprookjesbos bewaren voor de schemerige uurtjes.
Als je van entertainment houdt kun je dat in de app in de gaten houden. In Anderrijk zijn leuke acts bij DMC en Fata Morgana. Ruigrijk vind ik wat minder speciaal. De Sprookjesbosshows kun je missen als je niet met liefhebbers bent.
Verder; met de app kun je een hoop doen. Ik vind dat het plannen meevalt, je vindt er vooral veel informatie. De Efteling is een efficiënt park, dus deins niet terug om in een wachtrij aan te sluiten als je een attractie wil doen.
En geniet natuurlijk van Aquanura in het donker!