Roken is in Duitsland inderdaad een groter ding dan in Nederland, en - zoals ook al door anderen opgemerkt werd - heb ook ik het idee dat het in de laatste jaren weer flink toegenomen is.
Nu is het natuurlijk makkelijk om te zeggen dat een familiepark als EP daar zelf iets aan moet doen, maar ik denk dat de zaak nog zo gemakkelijk niet ligt. Immers is het roken dusdanig ingeburgerd dat het weren van roken (en dus eigenlijk ook rokers) waarschijnlijk bezoekers kost. En uiteraard gaat geld voor de gezondheid van je bezoekers. Ik denk niet dat er veel parken (in Duitsland) zijn die hier vrijwillig iets aan zullen doen.
domo een paar jaar gelden kon je sigaretten op bijna elke straat hoek nog uit zo apparaat halen.
Hangt ook wel een beetje af van waar je bent. Op sommige plaatsen zie je ze meer dan op andere plaatsen. Het zijn veelal toch bepaalde typische plekken/wijken waar je ze (veel) tegen komt.
Verkijk je overigens niet hier op. In Duitsland staan ook veel van deze automaten die veel op sigaretten automaten lijken, maar andere spullen verkopen. Dat kan van kleine dagelijkse benodigdheden tot seksspeeltjes gaan.