We hebben gisteren voor het eerst gegeten bij Brasserie 7.
We kwamen rond 5 uur zonder reservering informeren of er een plekje voor 6 was. Die was na wat zoeken aanwezig. Maar we moesten wel om 19.30 weg zijn. Geen probleem, zolang willen we niet aan tafel zitten. We werden naar een tafel gebracht met een stoel te weinig. Die werd er meteen bijgepakt. Goed begin.
Al snel stond er iemand naast onze tafel om de drankjes op te nemen. We hadden nog niet eens de kaart bekeken, maar kozen snel iets. De drankjes werden in 2 delen gebracht. Nog steeds geen idee waarom, want het kon prima op een blad. Er werd een opmerking gemaakt over een ingrediënt die in de mocktail kon worden gegooid, drakenadem. Ik heb hem in de mocktail geprobeerd, maar vond het niet een waanzinnige toevoeging.
De bestelling werd opgenomen. Ik koos voor de parelhoen en Martin voor de Bavette. De kinderen voor een pasta en hamburger. We besloten om alleen een hoofdgerecht te proberen en het voorgerecht en dessert over te slaan. Als dessert kozen we later het nieuwe koekje in de koffiebar.
Het duurde en het duurde.. De kinderen hadden een leuk Brasserie 7 doe boekje gekregen en waren hier druk mee. Maar toen die uit was, was het eten er nog niet. Na bijna drie kwartier wachten kregen we ons gerecht. Wederom met als ingrediënt drakenadem. Op Martin zijn gerecht paste die prima. Bij mij vond ik het qua smaakbeleving geen toevoeging. Wat de andere ingrediënten allemaal inhielden heb ik niet kunnen lezen want onze kaarten zijn meegenomen.
Zodra de borden en bijgerechten op onze tafel stonden, stond onze bediening naast onze tafel om te vragen of alles naar wens was. Ik had nog niet eens de kans gekregen om een hap te nemen. Geef mensen even de ruimte en kom na vijf minuten informeren of alles naar wens is.
Het gerecht van onze dochter was top! Een heerlijke pasta in een goede portie en zag er aantrekkelijk uit. De hamburger van onze zoon heb ik eigenlijk niet echt kunnen beoordelen want die zat er met een paar happen al in. Mijn parelhoen had een lekkere zachte smaak. De bijgerechten vond ik er middelmatig bij passen. De quiona was iets te overheersend qua smaak. De salade paste ook qua smaak niet bij de parelhoen. De frietjes hoorde niet bij de parelhoen maar vond ik qua smaak het lekkerste bij de parelhoen. Het gerecht van Martin vond ik in eerste instantie smaakloos maar met de drakenadem kreeg het een rokerige smaak, heel erg bijpassend! Ik heb door de grootte portie pasta mijn dochter even geholpen met het opeten ervan. Iedereen aan tafel vond deze pasta lekker!
Na het eten vroegen we om de rekening. Daar stonden een aantal dranken teveel op. Er was ook regelmatig bediening aan onze tafel met drankjes die niet voor ons waren. Ze herstelde de bon. We vroegen daarna of het abonnement ook geldig was. Was het geval maar ze moest weten welk type abonnement. We lieten ons abonnement zien, maar je moet die dan weer in de app kunnen aantonen want daar staat het type op. Beetje omslachtig.
Ik weet niet, heb nog geen wauw gevoel bij Brasserie 7. Ik vond onze gastvrouw afstandelijk en zakelijk. Het entertainment vond ik drie keer niks. De algehele ambiance vond ik ook niet fantastisch. De kleurstelling hou ik van, de bloemen ook maar dat was het dan. De witte borden vind ik echt niet matchen met de stijl. De witte sneakers onder de personeelskleding moet je van houden maar past niet in het totaal plaatje. Ik vind ook dat je bijna op de schoot zit van de gast achter je. Het duurde allemaal lang. Al met al waren we rond kwart voor 7 weg. Stel je voor dat je nog een voor- en nagerecht had. Dan waren we nooit om half 8 weggeweest.
We namen hierna nog een kijkje bij Mystique. Ik raakte daar in gesprek met iemand van het ontvangst en mocht zelfs even spieken in het restaurant. Zij was een stuk gastgerichter en warmer dan de gastvrouw die wij troffen bij 7.
Later haalden we het befaamde nieuwe koekje. Prima koekje, geen wauw smaakbeleving. Vond hem zelfs een beetje droog. Met het gezelschap afgesproken om binnenkort een koekjestest te doen! Pom Doortje tegen de Oisterwijkse Heren en koekjes uit Amsterdam.
We zijn later op de avond nog even langs het Wonder Hotel gelopen. Eerste keer na de verbouwing dat ik daar binnen was. En weet je, daar voelde ik het wel meteen. Dat ademt Efteling.