Timv1999 Het is denk ik vooral naïaf om dit te zeggen aangezien je waarschijnlijk de Efteling goed kent en veel mensen het minder goed kennen. Als er reclame gemaakt wordt met "hart van de Efteling" verwacht men dit uitzicht absoluut niet.
Ik zal wel niet genoeg geld hebben om zo'n mindset te hebben, maar ik vind het wel degelijk naïef om af te gaan op marketingteksten en gewoon niet kijken naar wat je boekt.
Helemaal omdat ze niet eens de goedkoopste kamers hebben geboekt. Ze hebben namelijk deze kamer in de voorste toren, en dat zouden ze bij het boeken gezien moeten hebben.

En dan blijkt dat van de drie sets ramen er wel degelijk eentje uitkijkt op het Huys en het entreegebied. Maar hé, dat wordt voor de beeldvorming bewust níet op beeld gezet en jij trapt daar recht in.
Ergens snap ik wel dat het frustrerend is, maar dat komt denk ik meer door een gebrek aan zelf nadenken, lezen en kijken dan dat de reclame misleidend is. Je kunt een klacht indienen wegens false advertising, maar ik verwacht niet dat die claim stand gaat houden bij de rechter.