Marvin Dat zijn natuurlijk piek momenten, maar het is er wel degelijk. Om
En als je in Kaatsheuvel woont weet je ook op welke momenten je sommige straten moet vermijden. Al trap ik er soms nog wel eens in en denk ik, owjaaa de Efteling loopt vol..
Persoonlijk ben ik ook benieuwd wat het gaat doen met het verkeer als Arriva hun remise gaat opbouwen naast de Efteling. Maar dat is weer een ander verhaal.
Je merkt in het centrum (Hoofdstraat) niet super veel van het toerisme. Af en toe een verdwaalde toerist, maar ze lopen het centrum niet plat. Logisch ook, want als iets niet aantrekkelijk is is het wel het centrum van Kaatsheuvel. En ik betwijfel of nog veel mensen een hapje gaan eten in Kaatsheuvel na een dagje Efteling, of het toch gewoon houden op de Mc of hetgeen dat geboden wordt in de Efteling/resort.
Wat me wel opvalt is dat de plaatselijke ondernemers betrokken zijn bij de efteling. Bijvoorbeeld door workshops te verzorgen voor medewerkers of door aanwezig te zijn op de kerstmarkt waar medewerkers hun kerstpakket mogen uitkiezen. Krijg wel de indruk dat daar een goede samenwerking in zit.