Hook Prachtige animatronic, maar het masker is het gewoon niet nee. En de stem vind ik ook te verschillend
De stem is toch echt Walt zelf. Samengesteld uit diverse oude opnamen.
Wat betreft het gezicht: ik was er eerst ook niet zo enthousiast over. Maar zeker van de zijkant vind ik het behoorlijk goed lijken.
Men heeft hier gekozen voor de Walt uit 1963, omdat hij toen zo'n beetje op het hoogtepunt van zijn carrière was, bezig met Mary Poppins, de attracties voor de World's Fair, diverse uitbreidingen voor Disneyland (Tiki Room!) en druk aan het nadenken over eventuele andere parken. Het is ook wel passend om deze periode te nemen omdat de basis van de Disney-animatronics toen gelegd werd (de al eerder genoemde Tiki Room, Lincoln, en Carrousel of Progress).
De foto waarmee wordt vergeleken in Japsers post is als ik me niet vergis van zo'n 7-8 jaar eerder, rond de bouw van Disneyland. In zijn latere jaren had hij een wat voller gezicht, zoals op diverse foto's te zien is (zie onder).
Maar goed, de gelijkenis is niet perfect. Het blijft lastig om bestaande mensen na te maken, die we zo goed van foto's en bewegend beeld kennen. We zien dat bij deze Walt-animatronic, maar ook bij acteurs in de Great Movie Ride en bij de recentere president-animatronics. De Jack Sparrow-figuren zijn de uitzondering, maar daar is natuurlijk sprake van een grote pruik, een bandana/hoed, make-up en een baard. Allemaal zaken die de herkenbaarheid vergroten, ook als het gezicht niet helemaal klopt.
Ik ben er vrij zeker van dat de Lincoln animatronic óók behoorlijk afwijkt van hoe Lincoln er echt uitzag. Maar geen van ons heeft ooit meer van hem gezien dan een paar foto's, dus het valt niemand op :-)
We moeten ons overigens realiseren dat we de animatronic straks van een afstand zullen zien,. Ik denk dat het dan nog best mee gaat vallen.
HIer een artikel waarin twee kleinkinderen van Walt zich erg tevreden tonen over de gelijkenis:
[(https://wdwnt.com/2025/07/we-couldnt-convince-the-little-ones-that-it-wasnt-real-three-generations-of-disney-family-viewed-walt-disney-a-magical-life/)]