Flinke curveball op een random woensdagochtend zeg. Die had ik niemand aan zien komen denk ik.
Het is algemeen bekend dat Verstappen een prestatieclausule in zijn contract heeft staan, waardoor hij bij Red Bull weg kan als men vierde of lager in het klassement staat (of iets dergelijks). Dat is nu het geval, wat de geruchtenmodel over een eventueel vertrek van Verstappen alleen maar heeft aangezwengeld. Het is ook bekend dat er sinds de dood van grote baas Mateschnitz wee kampen bestonden binnen Red Bull Racing, met aan de ene kant Christian Horner en aan de andere kant Helmut Marko. We weten dat Verstappen (zowel Max als Jos) stevig aan de zijde van Marko heeft gestaan.
Tellen we dit allemaal bij elkaar op, dan zijn er denk ik twee opties die het plotselinge ontslag van Horner kunnen verklaren:
- Max heeft gedreigd met vertrek als Horner niet op zou stappen. Horner is daarom ontslagen in de hoop Verstappen binnen het team te houden.
- Max heeft al elders getekend en dat is binnen het team bekend geworden. Het was de taak van Horner om Verstappen binnenboord te houden, en nu ook dat is mislukt hebben de aandeelhouders hun vertrouwen in hem opgezegd.
Ik ben benieuwd hoe deze soap zich gaat ontwikkelen.