De bezwaren van Merlin zijn ongegrond verklaard

Ik kan Merlin eigenlijk geen ongelijk geven dat ze dit aanvochten, bedoel het project heeft 210 documenten die nu ineens aangepast moeten worden vanwege de verandering van status van het gebied. Daar zitten documenten tussen die echt helemaal niets te maken hebben met het specifieke gebied van waar nu de beschermende status zit.

Edit: even voor de duidelijkheid, Merlin vocht dit aan omdat het plan ingediend is en er nu ineens materialistische onderdelen compleet aangepast zouden worden. Waar het publiek niet over ingelicht is voor het inleveren van de documenten. Merlin was van mening dat er een eerlijke lijn gelopen moet worden met betrekking tot het project en het publiek de kans moet krijgen om deze documenten in te zien voor ze hun besluit gaan nemen in September.

Dit gaat geen veranderingen ervaring worden, zoals ze zelf omschrijven, daar geloof ik helemaal niets van. Als je bedenkt dat Shanghai Disneyland en Universal Studios Beijing beide over de 4,5 BN zijn gegaan om hun huidige aanbod te geven. Dan kom je er niet met je dino gebied, sorry.

Hjalmar Als je bedenkt dat Shanghai Disneyland en Universal Studios Beijing beide over de 4,5 BN zijn gegaan om hun huidige aanbod te geven. Dan kom je er niet met je dino gebied, sorry.

Ik twijfel of ze het ook tot een disney niveau op moeten pompen om een miljoenenpubliek te trekken. Dit mede omdat de hoge niveau's van aankleding die een Alton Towers en Thorpe in het verleden lieten zien inclusief backstory's ook wel een beetje tot het, ja, verleden horen. Dus ja, als de directe concurrenten (wat Alton Towers eigenlijk al niet is want met OV is het 4 uur van Londen daarheen) bekijkt dan hoef je net een 7+ ervaring neer te zetten wil je al boven je concurrentie uit steken.

Dat neemt niet weg dat ik enorm veel respect heb voor het doorzettingsvermogen van de mensen achter dit project . . . een gemiddelde ontwikkelaar had na al die jaren en tegenslagen denk allang de handdoek in de ring gegooid.

ppc-anoniem-2 Ik twijfel of ze het ook tot een disney niveau op moeten pompen om een miljoenenpubliek te trekken.

Het hoeft zeker geen Disney niveau of zelfs Universal niveau te worden, maar omdat o.a. Paramount als ik het goed heb nog wel altijd nog in dit project zit voor een aantal attracties, net als een aantal andere film studios, verwacht je toch wel meer thematisering voor hun rides, dan dat b.v. Thorpe Park heeft. De gebruikte IP's moeten dan wel herkenbaar zijn, anders kun je die IP's en de mogelijke namen beter weglaten.

2 maanden later

Goed, weer een update van de ExA (Examination Authority) rondom dit project. er zijn vier vragen gesteld voor dit project waarbij eigenlijk naar voren komt dat London Resort wordt gepusht sneller te handelen.

The ExA has decided to ask the Applicant to further clarify its position in relation to DCLG Guidance that the start of an Examination will not normally be postponed for longer than three months. The Applicant’s response is requested by 1 September 2021.

Zoals we eerder hebben gelezen in dit topic is het gebied waar het park komt een ISSS geworden, wat betekend dat het van belang is voor de ecologie van Kent, England. Ze hebben toen drie maanden uitstel gevraagd om de effecten te onderzoeken. De raad vraagt nu om verduidelijk wat voor effect dit heeft op de Department for Communities and Local Government document welke de voortgang beschrijft van de aanvraag voor de bouw van dit park.

The ExA has decided to ask the Applicant to clearly set out its position on the materiality of any change requested in accordance with Advice Note 162 when it submits any of the updates referred to in this letter.

Vanwege de SSSI status van het gebied, en de 250 documenten deze moesten heroverwegen, wordt gevraag wat de update is rondom alle documenten of dit materiele veranderingen oplevert voor de algehele aanvraag van het project.

The ExA has decided to ask the Applicant to amend its 4-weekly progress reports to identify and provide an explanation of any delays to document preparation or consultation. The Applicant is requested to provide the earliest possible indication of any documents not being prepared or any consultation not being completed before its scheduled submission date of week beginning 29 November 2021.

De raad wil gewoon een update, na het zien van de voortgang op 6 Augustus waarbij nog geen 20% van de documenten die veranderd moesten worden zijn gedaan.

The ExA has decided to ask the Applicant to review its plan not to consult on non-Environmental Impact Assessment (EIA) documents before it submits updates and to consider whether the draft Development Consent Order (dDCO) and Explanatory Memorandum should be updated and submitted along with the other updates. The Applicant’s response is requested by 1 September 2021.

De raad verwacht dat de keuze van het niet aanpassen van de EIA documenten een slechte keuze is, aangezien de overige 250 documenten wel aangepast gaan worden. Waar de kans groot is dat dit effect heeft op de EIA documenten.

Met andere woorden, trouble in paradise voor London Resort. Ze moeten flink doorpakken willen ze dit nog vlot trekken voor 2024.

een maand later

Zoals ik eigenlijk al een beetje verwachtte, is er vandaag een brief uitgekomen dat het besluit minimaal uitgesteld wordt tot April 2022. De commissie heeft aangegeven dat men nog steeds niet in een positie is om een besluit te kunnen nemen over dit project. Waarbij er duidelijk gevraagd wordt aan London Resort om een gedetailleerde uitleg te geven op de situatie van de Environmental Statement document en of dit voldoende basis heeft om gedragen te worden door de commissie.

Met andere woorden, vertraging, alweer, voor de zoveelste keer, wat mij betreft kan men 2024 vergeten. Of 2026 voor wat het waard is 😛

Voor de duidelijkheid, hierbij nog een keer de stappen die het park door moet lopen voor ze goedkeuring krijgen. We zitten momenteel halverwege Pre-Examination.

Acceptance: 28 dagen voor acceptatie (bij weigering 6 weken extra voor juridische process)

Pre-Examination: Het resort moet een aankondiging doen dat het geaccepteerd is en het resort moet aangeven wanneer en waar geintresseerde partijen zich kunnen melden voor exmaniation van het project. Dit moet minimaal 28 dagen zijn maar kan langer.

_Er zal een pre-liminairy meeting zijn waar aan het eind word gemeld wat de examination tijdschema zal zijn.__

Examination: start de dag nadat pre-exmaniation is afgelopen en zal 6 maanden duren.

Decision: 3 Maanden de tijd om een rapport te schrijven en in te leveren bij de secretary of state. Deze heeft ook weer 3 maanden om toezegging te doen in dit project.

Post Decision: 6 weken om Juridisch aan te vechten om dit tegen te gaan._

En dan verschiet men dat bedrijven liever in de VS of Azië investeren dan in Europa. Ik begrijp dat impactstudies nodig zijn maar dit wordt toch echt wel lachwekkend.

DaltonTerror Ik denk dat het probleem is dat die impact studie niet grondig genoeg is geweest waardoor SSSI uitgeroepen kon worden door National Engeland. Plus dat TFL National England en SouthEastern gewoon niet goed genoeg zijn betrokken geweest bij deze hele studie. Dit zorgt er nu voor dat ze precair staan, in het hele project.

@DaltonTerror - Er zijn nog steeds grote investeringen in Europa, bedrijven als Tesla en Apple stampen hier ook fabrieken uit de grond om chips, batterijen of auto's te maken omdat het voor de Europese markt makkelijker is om in Europa (of de UK) te zitten. Maar het klopt, er zijn hier meer regeltjes dan in China waar voor Disney of de Olympische Spelen een hele wijk wordt weggevaagd en duizenden mensen worden verplaatst naar een nieuwe betere (🤔) wijk, misschien ook wel beter zo in Europa / Amerika / UK.

Ookal is het de Chinese regering die dat doet, je moet als bedrijf ook beseffen dat je bloed aan de handen hebt . . .

Overigens in dat voorbeeld is Disney ook 15 jaar bezig geweest voor de poorten open konden, en verloren ze 2 jaar omdat een ambtenaar als corrupt werd bestempeld en een deel van de procedures opnieuw moesten. Dus om te zeggen dat het in Azie sneller gaat dan hier als buitenlandse onderneming, ik vraag het me af.

Het voordeel in Europa / Amerika / UK is dat je vooraf duidelijk weet wat er van je verwacht wordt. Tuurlijk kan er door de klimaatcrisis een extra richtlijn bij komen, een richtlijn zoals die van de SSSI kan voor dit project niet uit de lucht komen vallen. Sinds 1949 is het engelse natuurfonds ermee bezig en sinds 1974 zijn de regels en kaders er. Dus het is niet iets nieuws, duizenden partijen zijn ze voor geweest, Alton Towers, Blackpool, Thorpe en elk ander groot engels entertainmentwerk heeft hetzelfde moeten doen en kan dit wel. Dus het is wel alarmerend dat het The London Resort niet lukt. Je zou bijna denken dat ze de verkeerde adviseurs hebben ingehuurd om hun legal te runnen.

Maar goed, verder niet heel verbaasd, snap echt niet waarom er nog geld in wordt gestoken, of is het point of no return al gepasseerd?

Weinig verrassends inderdaad, men is al zo lang bezig met dit project in al z'n verschillende vormen. Ik denk dat Attractiepark Rotterdam nog eerder zal openen dan dat hier een schop in de grond gaat 😅

2 maanden later

Vandaag is het hoge woord eruit gegooid met betrekking tot de SSSI status van het gebied waar London Resort wil bouwen.

Swanscombe Peninsula, zoals het gebied heet is officieel een beschermd gebied volgens Nature Engeland en is hierbij beschermd.

Dit betekend niet dat London Resort er niet meer gaat komen, het betekend alleen wel dat het nu vele malen moeilijk is geworden om een vergunning te krijgen om in het gebied te bouwen.

KentOnline

Bedankt voor de update weer. Je zou denken dat als het zo moeilijk wordt om in dit gebied nog iets te gaan bouwen dit project nu toch een keer definitief gaat stranden.

Soms moet je je dromen loslaten, en misschien is dit wel het moment dat de mensen achter TLR dit maar eens moeten doen.

Al twijfel ik of dat ook gaat gebeuren 🙂

ppc-anoniem-2 Dromen loslaten zou nog wel eens kunnen gebeuren, maar hun verlies accepteren, vooral financieel, dat zal enorm lastig worden.
          Of zouden ze voor dit project nog een backup locatie kunnen hebben, waar het resort mogelijk naar toe verplaatst zou kunnen worden?

The_Bullgod maar hun verlies accepteren, vooral financieel, dat zal enorm lastig worden.

Eens, maar de vraag is natuurlijk door er niet mee te stoppen is dat je nog meer miljoenen in die bodemloze put gooit.

ppc-anoniem-2 Het grote probleem is denk ik vooral dat er nu dusdanig veel afspraken al zijn met IP's en investeerders dat je moet doorgaan tot het eind. Ook al lijkt het hopeloos nu al.

Dat vraag ik me af, maar ik heb uit het Dollywood topic geleerd om me niet in een welles-nietes discussie te laten lokken. Ik denk dat ook voor het (bittere) eind al een exit kan worden gekozen.

broodje123 Want afspraken kunnen niet worden gecancelled? Ook al zijn afspraken gemaakt met IP's en investeerders, hoef je echt niet door te gaan tot het eind hoor. Afspraken en contracten kennen gewoon ontbindende voorwaarden.

broodje123 voor zover ik weet zijn het alleen maar letters of intent en geen harde afspraken.

20 dagen later

Ondanks de tegenvaller voor dit project van afgelopen maand (Swanscombe Peninsula is officieel een beschermd natuurgebied), wil de project groep toch door blijven gaan.
                CEO PY Gerbeau verklaarde dat er geen "materiële wijzigingen" zullen zijn in de bouwaanvraag en dat de beslissing van Natura England "foutief was en niet de beste manier om een ​​evenwicht te bereiken tussen de economische en ecologische doelstellingen voor de site."
                De veranderingen die zullen worden aangebracht, zijn naar verluidt zeer subtiel en in de eerste plaats gericht op de "groene infrastructuurstrategie" van het plan, die een groter deel van het leefgebied buiten het resort zal behouden.

Bron: https://blooloop.com/theme-park/news/london-resort-py-gerbau-sssi-designation/