Hallo allemaal,
Deze zomer wil ik graag met mijn broertje en ouders naar een pretpark gaan voor meerdere dagen. We zijn aan het twijfelen tussen parc asterix, energylandia of portavontura icm ferrariland.
Vorig jaar zijn we in europa park geweest rond dezelfde tijd en dat was een top ervaring. Zelfs de wachtrijen vond ik best meevallen. De voltron was dan wel erg lang, maar daar deden mijn broertje en ik elke keer single ride. Maar de rest was maximaal 30/45 minuten wat ik geen enorme ramp vind.
Hebben jullie ervaringen met wachttijden rond deze periode in een van bovenstaande parken? Ik heb hier en daar wel eens gehoord dat vooral portavontura echt drama is met wachttijden soms tot wel 1.5/2 uur bij de shambala en red force. Ook parc asterix heb ik gehoord dat het daar wel eens extreem druk kan zijn. Bij europa park viel dit nog mee door de grootte van het park. Bij energylandia heb ik juist gehoord dat het daar best rustig kan zijn in de zomerperiode, met amper tot geen wachttijden.
Wat zijn jullie bevindingen hierin? Qua attracties maakt het me niet heel veel uit, al vind ik dat parc asterix een beetje onder doet aan de andere 2. Maar dat maakt in principe niet uit.