Leuke discussie! Ik heb nog niet gestemd, ook omdat ik hem nog niet gedaan heb en dus ervaren heb, maar ook om de volgende reden:
Wat ik in deze discussie een lastige vind, is dat het ritsysteem geschiedenis heeft. Het is natuurlijk oorspronkelijk bedoeld voor De Vliegende Hollander en zou dan vermoed ik veel meer achtbaangedeeltes hebben als dat nu bij Bermuda het geval is.
Daarmee heb ik het gevoel dat dit systeem wel veel meer achtbaan zou kunnen zijn als dat bij deze eerste variant het geval is.
Voor het bepalen of iets een achtbaan is of niet, vind ik voor mij persoonlijk dat het type ook meetelt. Als het type lijkt op een achtbaan en in variaties ook achtbaanelementen heeft, vind ik het hele type een achtbaan.
Voorbeeld; bovengenoemde Supersplash van Mack. Het voelt enorm aan als een achtbaan door type track en wat er mee kan, hierdoor is een Atlantica voor mij een achtbaan, is de SuperSplash in Tysenfryd een achtbaan en tel ik Supersplash in Plopsaland ook als achtbaan, ook al gaat die laatste niet een keer omhoog. Maar het zijn allemaal varianten van hetzelfde type.
Terug naar Bermuda, het is de eerste van zijn type en in mijn ogen op dit moment geen achtbaan (vanuit onride). Maar volgens mij heeft het ritsysteem alles in zich om een achtbaan te worden. Vanuit de geschiedenis voelt het type een beetje als Mack Watercoaster 2.0, en als eventuele verdere exemplaren wel duidelijk een coaster worden, ben ik wel geneigd deze ook mee te gaan tellen.