Ik had natuurlijk al een snelle fotodump geplaatst maar ik wil daar eigenlijk toch nog wel wat tekst aan toevoegen ook. Dus bij deze nog een klein geschreven trip report van onze meet-up in Bellewaerde, met als toetje een kleine video om nog even extra terug te blikken op deze leuke dag!
Wie het aanmeld topic in de gaten heeft gehouden zal gezien hebben dat in Bellewaerde komen een uitdaging bleek te zijn op deze dag. Toen we vertrokken vertelde de navigatie ons dat we om 9:40 zouden aan komen. Tegen de tijd dat we in de buurt van Antwerpen waren was dat 9:55. Maar uiteindelijk zou het 10:30 worden. En dan hebben wij nog geluk gehad want een enkeling was er zelfs pas om 12:30 😱
Maargoed, we zijn er, het is mooi weer, we hebben er zin in! En zo beginnen we de dag met Huracan, een voor mij nieuwe achtbaan want ik ben al sinds 2006 niet meer in het park geweest. Bijzonder om net geen 20 jaar na dato weer terug te zijn om te zien wat er allemaal veranderd is. En de eerste waarneembare verandering is dus dat Los Piratas vervangen is door Huracan. Heel eerlijk, Los Piratas heb ik zeker gemist. Mijn nostalgische gevoelens voor deze attractie spelen mij ongetwijfeld parten hoor, maar in mijn herinnering was dit de beste knock-off Pirates of the Caribbean die ik deed. Maar Huracan dus. Een achtbaan die mij enorm verraste. Ik wist dat deze grotendeels indoor zou zijn, maar wat ik niet wist was dat hij zou beginnen met meerdere indoor scenes. Om daarna dan ook pas de lifthill op te gaan. Ik dacht toen dan ook dat de rest van de achtbaan vast niet veel zou zijn, maar niets bleek minder waar! Er zat nog een prima stuk achtbaan achteraan met wat toffe laser effecten. Een mooie toevoeging voor dit park dus (al staat ie er inmiddels al even 😉).
Daarna is het tijd voor El Volador. Deze Huss attractie was al zeldzaam, maar is inmiddels de enige die nog over is en ligt er nog wel eens uit vanwege een storing dus je weet nooit wanneer je laatste ritje zal zijn. Hopelijk houdt hij het echter nog wel even vol want ik blijf het een vermakelijke rit vinden.
Dan is het tijd voor opnieuw een nieuwe achtbaan voor mij, Wakala. Wederom een erg verrassende achtbaan. Van deze wist ik al wel welke trucjes hij in petto zou hebben, maar alsnog had deze familie achtbaan net wat meer pit dan ik verwacht zou hebben en heeft mij erg vermaakt. Deze wordt overigens opgevolgd door opnieuw een nieuwe ervaring in het park voor mij, Dawson Dual. Ik heb dat altijd een beetje een twijfelachtige keuze gevonden. Een Alpine Coaster zo hoog bouwen zonder berg maar op palen.. Maar na een ritje gemaakt te hebben snap ik het eigenlijk ook weer wel. De wandeling naar boven is eigenlijk een soort van “boomkroon pad” met mooie uitzichten en het ritje zelf zoeft lekker tussen diezelfde bomen door. Wel jammer dat de snelheid behoorlijk beperkt wordt door de remmen onderweg, maar wel goede zaak dat het remsysteem op de karren zelf uitgeschakeld is zodat je altijd een ritje op goede snelheid hebt. Ik doe als eerste de groene baan en ga meteen nog eens naar boven voor een ritje in de blauwe, maar helaas die schiet in storing dus het werd een dubbele rit op de groene baan.
Terug beneden aangekomen komen we grote groep clubleden tegen die we vandaag nog niet zagen. Zoals je op de foto’s heb kunnen zien werd de groep steeds groter gedurende de ochtend door de afwijkende aankomsttijden. Zij willen voor de lunch nog even Houdini’s Magische Huis meepakken, dat blijkt qua tijd voor nu even niet helemaal te passen dus we maken een ritje in de Koffietassen wat een stuk korter duurt (hopelijk is @Ronald66 ook niet meer duizelig inmiddels 😉) en gaan daarna richting de King’s Table voor de lunch.
Hier is de groep dan eindelijk even helemaal compleet en lunchen we met bijna alle aanwezige clubleden. Je hebt hier overigens best een ruime keus voor een pretpark restaurant, het voelt alleen wel een beetje prijzig? Maar dat deed eigenlijk alle horeca in het park. Nadat we onze buikjes rond hebben is het tijd om ons naar Amazonia te begeven en eens te kijken waar het nu allemaal om te doen is geweest.
We maken een snelle groepsfoto, leveren onze tassen in bij @Robinho1234 die liever droog blijft en gaan de wachtrij in die inmiddels mooi terug gelopen is naar zo’n 15 minuten. Na een korte wachttijd kunnen we instappen en man, wat is dit een knotsgekke rit. De lifthill gaat enorm snel en de bochtige glijbaan die erop volgt heeft een enorm hoog fun gehalte met een leuke splash op het einde. Daarna ga je de échte lift in die ons brengt naar de glijbaan die uit komt op de grote halfpipe.. Wat een geweld van water is dat, niet normaal. Enorm gaaf om te doen, maar voor mij persoonlijk eigenlijk toch net te nat voor in een pretpark. Ik zou zoiets liever in een waterpark zien.. Dus ik zou zeggen, Mack maar na! Overigens volgt na die laatste splash nog een andere kleine verrassing waar we ook de grootste lol om gehad hebben. Dat ging er stiekem ook ruiger aan toe dan ik verwacht had. Kort gezegd, Amazonia is er geslaagd en tof. Maar echt alleen voor een dag als vandaag want met een iets lagere temperatuur hoef je mij hiervoor niet te bellen. Een groot deel van de groep besluit nog een tweede rondje te maken, ik gebruik hun tweede rondje voor het maken van wat foto’s en filmpjes van bootjes met bekende 😊
Daarna is het tijd om weer even aan de coaster-count te werken met de Brazilian Buggies. Prima baantje voor wat het is, maar niet meer dan dat. Daarna maken we meteen ook maar een ritje in de Boomerang nu we er toch zijn. De remmen van deze achtbaan zetten nog steeds in een keer je hele wervelkolom recht, maar de rit zelf is eigenlijk verrassend soepel!
We vervolgen onze weg in het park en gaan op missie in de jungle met Jungle Mission. Deze attractie tapt duidelijk uit het vaatje van de Jungle Cruise, maar dat mag de pret niet drukken. We zien wat diertjes, een enkele maffe scene, maar we hebben vooral even lekker op het water gedobberd.
Hierna zet Houdini dan toch eindelijk onze wereld op z’n kop in zijn Magische Huis. Deze madhouse is nog precies zoals ik hem me herinnerde. Een weinig imposante voorshow en een vrij saaie ruimte voor de hoofdshow. Maar wel de madhouse met de meest soepele start van allemaal, wat zou het heerlijk zijn als Villa Volta, Merlin’s Magic Castle, Paleis van de Geest en al die andere net zo stiekem zouden kunnen starten als deze. Overigens blijf ik het ook tenenkrommend vinden dat het hele idee van deze attractie is dat Houdini je verteld dat het allemaal maar een illusie is, zo zonde.
En dan nu, tijd voor wat actie want het is inmiddels bijna 5 uur! Tijd voor de duik en stunt show waarin we gaan zien wie de nieuwe sultan wordt. Het is een beetje het standaard verhaaltje voor een duikshow. Er is een bepaald figuur, die gaat weg (om wat voor reden dan ook) en degene die het mooiste springen kan die mag zijn plek innemen. Leuk vond ik hier wel dat het niet alleen de standaard duikshow was maar ook trampolines bij kwamen kijken en een stuk free runnen/parcour (doorhalen wat niet van toepassing is). Al met al een prima vermakelijke show, maar geen must do als je een drukkere dag treft en tijd te kort zou komen voor attracties.
In het laatste half uurtje dat we hebben stappen we nog snel in Hampi, een NebulaZ van Zamperla. Ik was deze attractie al vaker tegen gekomen maar telkens was er wel iets waardoor een ritje niet uit kwam. Maar het is nu eindelijk gelukt en was best vermakelijk! Ik had het idee dat deze molens er leuker uit zien dan de rit ervaring is, maar niets is minder waar. Je hebt nog best wat airtime tijdens je ritje ondanks dat het allemaal niet heel intens is.
Tot slot doen we nog een laatste poging bij Dawson Duel en jawel! Nu is de blauwe baan wel geopend dus ik heb toch nog beide banen kunnen doen! En daarmee komen we dan ook aan het einde van dit kleien trip reportje. Bellewaerde was erg fijn en ik denk niet dat het opnieuw bijna 20 jaar zal duren tot ik er weer eens kom! Iedereen nogmaals bedankt voor de hele gezellige dag! En jij, de lezer, vooral ook bedankt om het zo lang vol te houden om dit alles te lezen 😉 Tot de volgende!
Ohja, hier is natuurlijk ook de beloofde video nog even: