TuttiFrutti Gek als je kijkt naar het verleden van de beruchte Vekoma, had ik moeten verduidelijken, excuseer.
Hoezo berucht: Vekoma heeft het in pretparkwereld altijd goed gedaan. Niet voor niets dat je die banen zowat overal tegen komt. De banen zijn vooral berucht bij fans vanwege een gebrek aan soeplesse (wat in 99% van de gevallen veroorzaakt word door een gebrek aan dagelijks onderhoud en/of leeftijd.. Geloof me: Die hele oude B&M's zijn ook geen pretje).
Vekoma is een tijdje redelijk weg geweest in het westen vooral vanwege failissementen/overnames, maar nog meer omdat ze zich heel erg op China gefocust hebben (ze hadden daar op een gegeven moment 3 fabrieken staan). Daar word inmiddels veel door Aziatische fabrikanten over genomen.
Vekoma was vroeger al heel aantrekkelijk in prijs-kwaliteit. Hun nieuwe systemen zijn beduidend beter, maar daardoor ook duurder, maar juist omdat B&M ook niet meer is wat het ooit was, kan vekoma nu er heel goed in springen (zeker omdat ze nog steeds beduidend goedkoper kunnen zijn - naar wat ik begrijp). Daarnaast hebben ze zich op vlak van layouts ook aardig goed her-uitgevonden, wat het bedrijf ook weer interessanter maakt voor parken die al Vekoma's hebben maar iets anders willen. (hetzelfde kan overigens ook gezegd worden van Intamin).
Er heeft eens een mooi artikel in Brakesection over gestaan, hoe elk decenium eigenlijk steeds een andere fabrikant als "held" heeft. In de jaren 80 was dat vekoma. 90 was voor B&M, 00 voor Intamin 10 voor RMC en nu is vekoma gewoon weer terug.
The_Bullgod Ik geloof dat daarom ook niet, ondanks dat het park dit zelf wel meld.
Ik denk namelijk dat ook het nieuwe restaurant bij dit bedrag meegerekend is, net als theming en landscaping van het gehele gebied.
Ze spreken inderdaad heel specifiek van de achtbaan, maar denk dat je gelijk hebt. Misschien dat er nog bepaalde overheadkosten mee gerekend zijn. Zo komen Disney en Universal ook steeds aan enorm absurde bedragen.