Ik zit even te kijken, maar ik vind het een lastige vraag die je stelt. Twee dingen die me opvallen:
Randomnickname95 Ik ben überhaupt nog nooit in een Disney park geweest, zelfs niet in Parijs,
Randomnickname95 er zijn voor mij teveel leuke dingen om te ondernemen om iedere keer al het spaargeld en spaarzame vakantiedagen ‘op te offeren’ aan dit soort trips (zeg ik nu voordat ik geweest ben). Ik zit nu in ieder geval te denken aan een (lange) week.
Dus je bent nog nooit in Disney geweest, je wil wel meteen naar de USA, maar je wil er niet te veel tijd er geld aan spenderen? Dan zou mijn eerlijke advies zijn, begin eens met een lang weekend Parijs. Of maak een pretparktrip in Europa van een week (Disney, Asterix en Europa-Park, of PortAventura). Dan kan je voor realtief weinig geld en tijd gewoon eens kijken of het je überhaupt bevalt. En Disneyland Parijs is ook gewoon erg tof hoor, zeker een mooie plek om dat Disney-gevoel eens te ervaren.
En als je dan naar Amerika wil vliegen vind ik zelf een week erg kort, dan haal je imo de kosten van de vlucht er niet uit met wat je terplekke kan gaan doen. In een week kan je trouwens sowieso niet al het moois van Orlando zien, daar heb je echt meer tijd voor nodig. De parken in LA zou nog net lukken in een week, maar wil je helemaal naar Californië vliegen en dan alleen pretparken bezoeken? Zou niet mijn keuze zijn.
Verder kan ik allerhande tips geven voor reisperiodes, verblijf, vluchten, etc, maar mijn eerste advies is om goed na te denken over wat je nou eigenlijk echt wil. Ga je echt de oceaan overvliegen om in een weekje pretparken te bezoeken en snel weer terug te vliegen?