Michael Maar als we een kipburger of visburger als burger op de kaart zetten hebben we deze discussie helemaal niet volgens mij. Dan is het ineens logisch
Aah nee, dan begrijp je mij verkeerd.
Want dan verwacht ik ook gewoon dat er kipburger of visburger staat.
Michael Dat is het hele punt, vegaburger mag dus niet meer straks.
Ik denk dat er ook een beetje 2 discussies door elkaar lopen op t moment.
Volgens mij is niemand hier tegen het feit dat een "vegaburger" een "vegaburger" wordt genoemd, en volgens mij vinden de meeste ook wel dat benamingen in de supermarkt vaak ook wel duidelijk zijn (wat overigens ook wel is gekomen door ingrijpen van de politiek), dus in dat opzicht denk ik dat praktisch iedereen het voorstel van de Europese comissie te ver vind doordraven.
Maar de meeste mensen vinden wel dat we verwatering tegen moeten gaan.
Een Burger komt van een Hamburger, dus er wordt een vleesproduct in de basis gebruikt, dus bij een burger verwacht je vlees, zit er een afwijking in (kip, vis, vega, groente, whatever) dient dat in mijn ogen goed vermeld te staan.
Bestel ik een biertje dan vraag ik geen Weizen, geen Bock of 0.0, maar een pilsner biertje met alcohol, dus wijkt je standaard biertje af dan verwacht ik dat dat gewoon vermeld staat en dat gebeurt ook overal.
Bestel ik een Schnitzel verwacht ik een platgemept stuk vlees wat gepaneerd is, waarbij ik in principe ook nog verwacht dat er gespecificeerd staat van welk dier dat stuk vlees af komt.
En zo kunnen we nog even door gaan.
gewoon duidelijke en eerlijke benamingen van de producten die je consumeert.