ufx Ter info: ik zit in die branche en ik heb genoeg iets minder vriendelijke brieven gezien bij domeinnamen die gerelateerd waren aan bedrijfsnamen
Ik zit ook wel een beetje in die wereld, en ook zat dingen gezien 😉
Nu zou ik zeggen dat idd bij deefteling.nl je idd lastig iets anders ervan kan maken, hoogstens dat de mini efteling er wat mee kan door hun historie en gedoog, maar als je zelf iets gaat doen wat maar in de richting van de Efteling zit dan zal je snel kunnen hangen, daarom dat de Efteling zelf er ook weinig mee doet, aangezien het niet zo boeit voor ze, want wat je doet kunnen ze snel aan banden leggen.
Aan de andere kant als ik de Efteling was had ik je prima jaren geleden al een jaar abbo gegeven als je de domeinnaam opgaf, al is t maar om risico's voor zo een lijkende domeinnaam uit te sluiten, een brief van een advocaat om je te laten stoppen is duurder en of het leuk is of niet, domeinnamen zijn gewoon een stukje handel geworden, en daar worden soms gerust duizenden euro's voor betaald, wat is nu 200 euro voor de Efteling om gewoon de naam te hebben en de zekerheid te hebben dat je er nooit gezeik mee krijgt.
Maargoed, vaak is het dus niet zo zwart wit, omdat bedrijfsnamen bijvoorbeeld op elkaar lijken, denk aan bijvoorbeeld de 100+ schoonmaak bedrijven met XXX Cleaning Services, dan kan jij wel als bedrijfsnaam Cleaning Services hebben, maar als Jansen Cleaning Services dan de naam cleaningservices.nl bezit dan heb je geen poot om op te staan.
Zelfde als bij thevoiceofholland.nl dat is als een beperkt merk geregistreerd wegens de generiekheid van de woorden kan je dit niet voor alles claimen, dus als jij je als zanger the voice of holland noemt kom je er prima mee weg en gaat Talpa dit nooit winnen, (als ze dachten dat zo makkelijk te winnen hadden ze namelijk allang die advocaat erop gezet) maar maak je er een talentenjacht website van dan zullen ze vast wel gelijk krijgen.