De tweede dag Pairi Daiza staat op het programma, na een redelijke nachtrust (de Zeeleeuwen voor het hotel lieten rond 04:30 luid van zich horen) gaan we voor een zeer uitgebreid ontbijt. Zelfs een Cava kan gekozen worden.
Daarna is het tijd om het park verder te ontdekken, van 09:00 - 10:00 hebben we het hele park voor onszelf maar omdat het een stuk koeler is, is het daarna ook beduidend rustiger als gisteren.
We starten om 09:00 met het voeren van de Europese Bruine beren waarbij we de verzorger ook mogen helpen.
Daarna doen we op ons gemak een groot rondje van het deel van het park waar we nog weinig geweest zijn; Azië en Afrika.
Vervolgens is het tijd voor een rondje met de trein, net op tijd want het begint helaas wel te druppen.
Na de treinrit willen we gaan lunchen maar helaas is het inmiddels hard gaan regenen en is iedereen de overdekte restaurants in gevlucht. Qua capaciteit is het wederom slecht gesteld met overdekte ruimtes, leer (of tip) voor de volgende keer om ruim op tijd te lunchen voor de meute uit.
Na een rondje Aquarium gaan mijn zusje en mijn moeder voor de Wellness. Francis, Iris, Thijs, mijn vader en ik brengen alvast de bagage naar de auto om ons daar ook even van warmere kleren te voorzien en paraplu’s. Op de vele regen en kou waren we niet gekleed.
We ontmoeten elkaar uiteindelijk voor een laatste drankje in de brouwerij/brasserie van het park om daarna afscheid te nemen. Wij rijden in 3 kwartier naar Valenciennes voor onze volgende overnachting.

Omdat we richting Noord Frankrijk gaan maar geen zin hadden ver te moeten rijden na een lange dag dierentuin, heb ik gekozen voor een Mercure hotel in het centrum van Valenciennes. Een prima keuze! We kunnen parkeren voor de deur, hebben een ruime kamer en het hotel is mooi en netjes.
Naast het hotel zit een typisch (Noord) Franse Brasserie met typische streekgerechten op de kaart, voor prijzen van 10 jaar geleden.
We genieten enorm van bierstoof, Vol-Au-Vent, steak en frites en heerlijke biertjes.
Na nog een potje Yahtzee in de hotelbar duiken we moe en voldaan in bed.

Pairi Daiza ziet ons zeker nog eens terug! Het park is prachtig en groots en in 2 dagen hebben we nog niet alles gedaan en ontdekt.
Enig nadeel is de beperkte capaciteit van de horeca, waardoor ik een volgende keer ervoor zou zorgen dat je weet waar je wilt eten en dat je daar tijdig voor de lunch bent.
Want ff naar een ander restaurant lopen zit er gezien de grootte van het park niet in.
Maar verder is het park prachtig, de horeca in kwaliteit erg goed en is het slapen in zo’n omgeving echt een meerwaarde.