The_Bullgod Helaas weten wij net zoveel als ons verteld wordt op het nieuws of nieuwswebsites. Bijna alles qua landen staat nog op oranje. Dat wij in NL al zo snel versoepelen, betekent niet dat andere landen ook weer volop mensen buitenaf toestaan.

Het is helaas zoals andere maanden af wachten. Het kan veranderen, maar wij kunnen nu ook nog niets zeggen. Wij hopen in juni dit jaar de doorslag te geven of het doorgaat of toch naar 2022 gaat.

@SanneW Als ik een voorkeur zou moeten geven, dan zal ik het lekker verplaatsen naar 2022. Want het is op dit moment nog zo onduidelijk allemaal. Begrijp me niet verkeerd, ik wil heel graag gaan. Maar op dit moment, lijkt het me een fijner gevoel om het in 2022 te doen. Maar dit ben ik natuurlijk 🙂

9 dagen later

Eduard Ik sluit me daarbij aan. Ik wil ook graag gaan, maar het is op dit moment nog steeds onzeker en er is nog steeds sprake van veel maatregelen. Over 3 maanden is het alweer september.

Persoonlijk heb ik geen enkel probleem met 2022, de coasters lopen niet weg (worden er alleen maar meer :p) en als we dan met meer zekerheid en minder gedoe op reis kunnen heb ik dat liever.

Ik denk dat het wel goed komt, tegen die tijd hebben de meesten de vaccinatie gehad (hopelijk boven de 80%) en vaccinate passport is dan zeker ook al.

Fixma "Ik denk dat het wel goed komt ...."
    Ik niet! En als dat onder andere betekent dat ik met een mondlap door een pretpark moet struinen ben ik niet van de partij. Dus ook ik neig naar 2022.

• Fixma heeft hierop gereageerd.

Eduard
      Buiten hoef je nu ook niet met een masker lopen alleen binnen. Dus neem dat in september dat ook niet meer nodig is. Dat zie je ook in andere landen waar de vaccinatie hoger is..

Ik wacht nog af, maar ik denk met vaccinaties dat het mee gaat vallen.

Ik zou ook even wachten, je weet natuurlijk ook niet wat de nieuwe varianten gaan doen. Groot-Brittannië deed het erg goed met de vaccinaties, maar vanaf dinsdag is het ook weer een hoog risico gebied.

17 dagen later

Helaas zullen wij ook dit jaar Polen niet door laten gaan.
      Alles is nu open, alleen merk je nog veel onzekerheden betreft corona. De deltavariant ligt op de loer en er zijn signalen over een volgende golf. Als corona of een volgende golf doorzet dan is alles ook weer snel dicht in Polen. Risico is ook als wij last minute deze reis moeten afbreken dat iedereen een hoop geld kwijt kan zijn.

Wij gaan in 2022 weer een poging doen om naar Polen en Duitsland te gaan en wie weet met nog meer nieuwe banen!

Save the date: 20-25 september 2022!

*Wij denken nog wel na over alternatief dichterbij huis*

Jammer maar begrijpelijk. Ik heb het geld de vorige keer laten staan maar zou deze nu wel terug willen hebben. Wellicht dat het zelf nog lukt om te gaan.

Begrijpelijk. Individueel kan je nog wel iets kort van te voren plannen en gaan, maar groepsreizen die verder van te voren vastliggen is het risico te groot. 🙂

Heel erg begrijpelijk met alle onzekerheden die er momenteel toch nog zijn.

Ik heb zelf ondertussen al wel de keuze gemaakt om eind augustus op eigen gelegenheid naar krakau te gaan voor o.a. Energylandia en Legendia.
        De geruchten gaan dat Abyssus/Aqualantis mogelijk al half juli, rond de verjaardag van Energylandia open zal gaan voor bezoekers. Ik hoop dus echt dat dit waar is.

Goed dat jullie gewoon de knoop doorhakken om toch nog een jaar uit te stellen en wachten op meer zekerheid, hoe jammer het ook is dat het opnieuw niet door kan gaan.

Marvin heeft de titel veranderd naar Polen en Oost-Duitsland reis - 20 t/m 25 september 2022 (Datum is verplaatst) .

Goede keuze om te verplaatsen. Het is gewoon te onzeker voor zo'n grote groep.

Het kriebelt wel om me alsnog aan te melden.

Ryanvans dat geldt ook voor mij. Hoogstwaarschijnlijk schrijf ik volgend jaar alsnog weer in, maar zou graag voor nu mijn geld terug ontvangen.

Zeer begrijpelijke keuze. Bij een georganiseerde trip van deze omvang kun je dit soort onzekerheden niet negeren. Het is niet anders.

Duidelijk, met een grote groep en vliegen kan je helaas niet de risico nemen.
        Ik denk dat we met een kleine ploeg die kant opgaan..