The_Bullgod Zo dus ook dit resort komt op Yas Island, naast de al bestaande parken en het Formule 1 circuit. Maar waar dan precies?
Waarschijnlijk in deze hoek aan het water. Dat is qua oppervlakte ongeveer de helft zo groot als heel Disneyland Paris, inclusief beide parken, backstage, parking en hotel.

Marco Allemaal zaken die je niet tegenkomt wanneer je door de tulpenvelden loopt.
Om nog niet te spreken over hoe de vele arbeidsmigranten uit Oost-Europa hier worden uitgebuit (daar heeft Lubach niet al te lang geleden nog een scherp verhaal over gemaakt). In eigen land is ook genoeg mis, maar daar kijken we niet naar.
Ik wil daarmee absoluut niet goedpraten wat er in de VAE gebeurt, maar het is wel een beetje overdreven om nu mensen te “shamen” omdat ze misschien wel eens die kant op zouden willen gaan.
Michael Ik koop niet lekker goedkoop in China
Heb je er al eens over nagedacht wat er allemaal fout gaat in de productieketen van die desktop, laptop, tablet of smartphone waar je dit forum op leest en beheert? Of hoe de kolen gewonnen zijn waar wij hier in Nederland een groot deel van de energie mee opwekken? En waar denk je dat de olie voor de bezine van jouw auto vandaan komt? Of als je elektrisch rijdt, hoe denk je dat de gronstoffen voor een batterij gewonnen worden? Of überhaupt de materialen voor de auto zelf?
Als maatschappij zijn wel allemaal vreselijk hypocriet. We geven alleen om dit soort dingen, als het ons niet benadeeld wanneer we dat doen. We zijn gemakszuchtig en willen gewoon geld besparen.
Nogmaals, ik wil niks goedpraten, want dat wat gebeurt is gewoon slecht, maar ik persoonlijk stoor me er gewoon bijzonder aan dat steeds dezelfde mensen de moraalridder gaan spelen in topics over ontwikkelingen in dit soort landen. Laat anderen gewoon plezier uit hun hobby halen, zonder steeds elk project in het Midden-Oosten uit principes af te kraken.
EDIT: nog even een interessante aanvulling, want waar waren al deze moraalridders toen Shanghai Disneyland aangekondigd werd? Volgens mij is er in China ook meer dan genoeg mis op het gebied van mensenrechten...