Een hotel lijkt mij inderdaad wel iets waar Walibi Belgium klaar voor is. Tijdens het Walibi Pass Event in november kreeg Jean-Christophe Parent nog de vraag wanneer er de mogelijkheid zou komen om in Walibi te blijven slapen. Toen zei hij zelf dat een verblijfsaccomodatie iets is waar Walibi al lang over droomt.
Persoonlijk lijkt een hotel mij geen slechte zet. In mijn ogen kan Walibi Belgium perfect een pretpark zijn waar bezoekers zich meer dan één dag kunnen amuseren, dankzij de vele uitbreidingen van de laatste jaren. Ook tijdens Halloween lijkt het mij aangenaam om het parkbezoek door de drukte over twee dagen te verspreiden.
Walibi Belgium heeft met Aqualibi trouwens ook een extra troef in huis. Het zwembad is ook ruim na de sluiting van het pretpark zelf geopend en ideaal om nog even te bezoeken na parksluiting. En zelfs tijdens de wintersluiting is Aqualibi interessant genoeg om je te amuseren.
Wel denk ik dat er zeker meer actie zou mogen komen op vlak van marketing. In België zelf is Walibi Belgium genoeg gekend, maar qua marketing blijft men zich vooral richten op Wallonië. Zo'n voorbeeld is de podcast met Dominique Fallon, die enkel in het Frans verscheen, ook op YouTube. Voor mij geen probleem. Ik ben het Frans machtig genoeg om het te kunnen begrijpen. Maar voor vele Vlamingen die wilden luisteren is het compleet onbegrijpbaar. Laat staan voor potentiële bezoekers uit bvb. Nederland, Duitsland of Groot-Brittannië.
Daarnaast laat Walibi ook zijn buurlanden te vaak links liggen. Vroeger werd er kennelijk wel promo gemaakt in Zuid-Nederland en Noord-Frankrijk, waarvoor Walibi Belgium redelijk centraal ligt en dichterbij dan bvb. Walibi Holland of Walibi Rhône-Alpes.
Als ik zo lees dat men hier ook interesse zou tonen om te overnachten in Walibi Belgium lijkt het mij inderdaad ook beter om eerst meer volk te lokken buiten België; Nederland, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en waarom ook niet Groot-Brittannië.