MisterDream Lord of the rings zou fantastisch zijn, maar dan moet je echt wel uitpakken in themagebied van grootte en dat zie ik op de concept arts niet direct. Want wat kies je uit de films om als hoofdthema door te wandelen ? Naar de mijnen gaan van moria, kan je veel mee doen. Maar het zou logischer zijn je rondwandelt in the shire dan...
Met een groot IP kun je twee kanten opgaan. Je breidt de wereld uit met een nieuwe locatie (zoals Disney's Galaxy's Edge) of je bouwt iconische plaatsen uit de wereld na (zoals Universals verschillende Harry Potter gebieden). Als Universal toestemming heeft om LOTR naar de pretpark wereld te brengen gaan ze hoogstwaarschijnlijk iets na bouwen uit Middle Earth, maar wat is een goeie vraag. Middle Earth heeft enorm veel iconische plaatsen die kunnen nagebouwd worden (Rivendell, Moria, Minas Tirith, Minas Morgul, Lothoriën, de Grijze Havens, De Argonath, Mount Doom, Barad-Dûr, Erebor, de Gouw, Helm's Deep,...) maar de moeilijkheid zit hem in de schaal van deze plaatsen, want die zijn altijd groot en maken gebruik van indrukwekkende landschappen, wat veel geld en moeite kost om na te bouwen. Je moet ook rekening houden met de stijl van een grote Universal attractie die bij het gebied zal horen; snel, veel actie en verhaalgedreven. Een soort mini actiefilm. een rustige rondvaart door de Gouw zal het dus waarschijnlijk niet worden.
Een mogelijkheid die mij realistisch lijkt is dat ze Rivendell nabouwen als eet/shopping gebied en dat je vandaaruit in een que gaat waar je de opdracht krijgt om naar moria te gaan om daar een probleem op te lossen. In Moria stap je in een wagentje en heb je een attractie gelijkaardig aan Gringrod's die je allerlei geheimen van Moria laat zien en een confrontatie met de Balrog. Dit is een heel vaag voorbeeld maar ik denk dat het iets in deze aard zal zijn.
Dit is natuurlijk pas relevant als Universal effectief toestemming heeft om LOTR te gebruiken. Dat het niet op de initiële conceptart staat wil niet persee zeggen dat het er niet komt. Het zou kunnen dat ze dus pas later willen bekend maken. Persoonlijk zou ik dit echt geweldig vinden want het ziet er naar uit dat Harry Potter niet naar zijn eigen land komt en ik denk dat LOTR wel het gat kan vullen dat Harry Potter achterlaat.