Burgemeester Bright van attractiepark Slagharen organiseert dit jaar voor het eerst het Magic Spring Festival voor alle inwoners en bezoekers van Slagharen. Als pretpark.club werden we uitgenodigd om afgelopen 12 april, op een uiterst mooie lentedag, hier verslag van te doen.

Alvorens het programma met de diverse shows van start gaat is er nog tijd om het park te verkennen. Ondanks dat ik zelf nog maar enkele keren in Slagharen ben geweest, valt het me iedere keer weer op dat ze met hun entertainment een mooie succesformule te pakken hebben. De vele abonnementhouders die hun pasje op komen halen bewijst dat wel weer. Het park ligt er fraai bij en alle bezoekers hebben er duidelijk zin in!

Het is gezellig druk, maar zeker met het weer is het prima vertoeven. Helaas voor ons waren Ripsaw Falls en The Eagle dicht, wel met een goede reden, we zagen uitgebreid onderhoud en opknapwerkzaamheden.

En dan komen we hem eindelijk tegen, de kersverse burgemeester van attractiepark Slagharen, burgemeester Bright. Hij gaat komend jaar als gastheer bezoekers mee nemen in evenementen en activiteiten. Zeker een leuke toevoeging aan de sowieso al vermakelijke groep personages in het park.

En dan is het zover: het programma begint met de show waar we het meest benieuwd naar zijn, de Magic Show met illusionist Nigel Otermans. Voor mij de eerste keer dat ik bij een van zijn shows ga zijn. De optredens staan nog gepland voor de hele meivakantie.

De show is vlot, vermakelijk en zonder poespas. Dat maakt het zeer toegankelijk voor een breed publiek en de kinderen zitten met enorm veel verwondering te kijken. En natuurlijk is er ook weer een rol weggelegd voor een Red Bandit. Hiermee is de show zeker een bezoek waard tijdens je dag in Slagharen, zeker met kinderen. Ook tijdens winter Slagharen dit jaar zal het American Circus Theater ingezet worden voor vermaak, met internationale artiesten.

Na een korte pauze was het tijd voor de volgende show met de welbekende Randy & Rosie, met een leuk lente thema. Ook deze show blijft een succes bij het publiek.

En natuurlijk is er ook aan straatentertainment gedacht. Diverse karakters kun je al gedurende dag tegenkomen, maar er staat ook nòg een ‘goochel’ optreden gepland. Laten we zeggen dat Goochelaar Joost vooral trucjes met je lachspieren weet uit te halen ;-).

Als afsluiter nemen alle bewoners van Slagharen nog afscheid tijdens de Spring Parade door de Main Street. En zo is de dag voorbij gevlogen, bedankt attractiepark Slagharen voor de uitnodiging!

Meer over het Magic Spring Festival kun je hier lezen:
https://www.slagharen.com/ontdek-slagharen/kom-langs/magic-spring-festival.
En niet te vergeten, alle andere evenementen komend jaar:
https://www.slagharen.com/ontdek-slagharen/kom-langs