Gisteren was de meeting in Walibi Holland, en YoY is nu al een week geopend. Bij mij komt dan al snel de vraag naar boven: welke is leuker? Het zou leuk zijn om uw mening te laten horen door te stemmen en eventueel een reactie acher te laten.

Mijn mening:
Ik heb ze gisteren allebei gedaan, ik vond Thrill eigenlijk iets te heftig, je zit niet perfect en het gaat maar door en door, ik had moeite om er echt van te genieten. Bij Chill niet, een hele leuke rit, totaal niet saai, maar niet te erg. Daarom vind ik (voor nu) Chill leuker, maar Thrill staat ook hoog op mijn lijstje!

*Wat is gisteren wel bijzonder vond is dat tijdens de dag veel geschreeuw kwam vanaf YoY, maar tijdens de ERT zo goed als niks 🙃.

Thrill of Chill?

Thrill 🟢
Chill 🔵
Nog niet bereden / wat zijn Thrill en Chill?
Allebei evenveel!! 🔵🟢

Absoluut Thrill, de elementen worden beter genomen en ik ben gewoon fan van thrillbanen. Maar Chill is helemaal niet zo chill als je zou denken, ook echt een toffe coaster. 😎

Wel jammer dat je na twee ritjes de hele dag met O-benen loopt. 😁

Ik ben ook meer een thrill-seeker dus Thrill heeft absoluut mijn voorkeur, maar ik ben het helemaal met Arco eens dat Chill ook nog best wel pit heeft. Chill heeft wat meer airtime dan Thrill, naar mijn idee. De overgangen in Thrill zijn wel redelijk vloeiend, de baan is op geen enkele manier te vergelijken met de agressiviteit van bv. Untamed.

Ik was wel teleurgesteld dat beide banen (en Chill nog wat erger dan Thrill) helemaal niet zo soepel lopen, er zitten in allebei de banen een aantal 'kedeng-kedeng' momenten (zoals je in de trein voelt bij een iets te groot gat tussen de rails; ik weet niet hoe ik het beter kan beschrijven).

Het is een mooie toevoeging aan het aanbod van Walibi maar als je mij vraagt om de achtbanen in Walibi te rangschikken dan komen ze voor mij pas op plaats 4, na Untamed, Lost Gravity en Goliath. Maar als ze wat soepeler zouden lopen dan kan ik mijn mening zeker nog herzien.

Ik kan helaas niet stemmen omdat mijn antwoord er niet bij staat. Thrill is qua baan beter, maar Chill geeft mij een betere ervaring door de interactie met de andere baan. Al met al een topaanwinst voor Walibi 👍🏿

Ze liggen dicht bij elkaar! Ik vond Thrill de leukere rit geven, maar Chill het betere uitzicht (op de andere trein die om je heen draait). Dacht in eerste instantie dat ik Chill leuker zou vinden want ik ben meer van airtime dan inversies, maar de inversies worden bij Thrill best soepel genomen met een goeie dot hangtime.

Vond het bij beide banen een beetje jammer hoe vaak je de baandeel-overgangen je kon voelen. Dat vond ik bij Chill veel meer opvallen/storen dan bij Thrill. Als YoY zo soepel was als Untamed of Goliath dan had ik Chill waarschijnlijk even leuk gevonden.

Ik word denk ik oud, want Thrill kan ik gewoon niet meer hebben na één keer doen. Je gaat voor mijn gevoel alleen maar over de kop en je kan amper op adem komen. Chill vind ik wel veel meer trillen voor mijn gevoel, maar absoluut wel leuker met alle airtime heuveltjes, meer mijn ding en dat kon ik met de ERT langer volhouden.

Welke is beter is natuurlijk discutabel, maar welke ik leuker vind weet ik wel! Mijn voorkeur gaat uit naar Thrill. Ik vind de flow van die baan leuker door de maffe inversies en die inversies zelf zijn ook gewoon echt heel tof. Al liggen ze dicht bij elkaar wat mij betreft, in beide stap ik met veel plezier in 😃

Chill is vooral een erg lekker airtime baantje. Thrill heeft vooral een aantal hele toffe hangtime momenten. Denk dat beide banen hun eigen charme hebben. En dat in combinatie met het duellerende aspect (wat echt heel nice is uitgevoerd!) maakt het de attractie in zijn geheel gewoon erg tof. Vind het dus moeilijk te zeggen welke echt beter zou zijn. En waarom moet er eigenlijk eentje beter zijn? Het kunnen toch ook gewoon twee goede banen zijn?

Hier gaat de voorkeur naar Thrill!
    Maar beide banen zijn tof, bij Chill kreeg ik het Dueling effect veel beter mee. Maar de inversies zijn zo goed ontworpen dat Thrill voor mij de betere baan is.

Ik vond Chill meer beleving geven. Thrill is meer inversie, inversie... misschien door mijn leeftijd dat ik het minder kan volgen.

Verder vond ik de "tril" het grootste probleem. Een kennis van mij heeft beide banen 1x gedaan, twee keer achter in. Daarna heeft hij de halve dag met hoofdpijn rondgelopen en de banen niet meer gedaan.

De voorste kar van de trein is prima, al mis je daar het dualling effect. Hoe verder naar achter hoe rotter.

Redesign nodig van de treinen, er zouden grotere wielen onder moeten.

Daarnaast een waarschuwing bij uitstappen: "Mind your back".
    Ook vind ik dat de trappen gewoon groen of blauw moeten worden in plaats van bruin.

Maar al met al is het gebied wel geslaagd en gaat mijn voorkeur naar Chill.

Voor mij Thrill, vooral de hangtime momenten. Wel hebben deze banen het NS train gevoel met 'kedeng-kedeng'. Vraag me of that niet beter kon. Al met al een topaanwinst voor Walibi, zo ook het gebied met terassen bij het water. Aleen mis de schaduw.

Ik haal meer plezier uit Thrill, en beetje vloeken in de kerk, maar voorin en dan vroeg op de dag vind ik 'm sterker. De barrel roll down drop voelt op dat moment nog iets slomer aan, waardoor de hangtime toch iets meer aanwezig is en dat element toch iets grootser aanvoelt. Verder vind ik de hele rit wel geweldig, maar dat is het grootste verschil wat ik gemerkt heb ik mijn 2 dagen aan YOY tot nu toe (ik was er met de openingsdag ook).

Ook is de jolt die in Thrill te merken is minder merkbaar voorin, waardoor ik dat toch wel de beste plek in de trein vind. En dat terwijl ik normaliter echt zweer bij de achterste rijen.

Chill begon bij mij als een tegenvallertje vorige week, maar toen was het ook nog vroeg op de dag en het treintje was verre van vol (2 personen voorin, en ik ging achterin). Maar Chill heeft zich goed herpakt, eigenlijk op openingsdag al wel met volle treintjes. Leuke rit, weinig dode momenten, en met Thrill die om je heen aan het dansen is, is het gewoonweg een hele leuke rit.

Eigenlijk heb ik dat bij beide wel; ik vind ze niet heel intens, maar gewoon echt leuk. De interactie tussen de banen vind ik echt geweldig gedaan. Dus puur op fun-factor scoren ze sowieso erg hoog bij mij.

Misschien een beetje vloeken in de kerk, maar gezien hierboven; ik vond Goliath eigenlijk best een rattle hebben, en ik heb niet echt "DE" rit gehad in de afgelopen bezoeken om 'm zo hoog te ranken, dus met de YOY banen erbij heb ik Goliath naar plaats 5 gedrukt... Maar Untamed blijft voor mij nog wel echt de koning(in?) van Walibi 😅