Zo, wat een fantastische dag hebben we gehad met bijna 190 clubleden in Walibi vandaag, het park lag er mooi bij, de donuts smaakte goed, het weer was fantastisch en na een mooie dag konden we lekker eten en een heel ruim uur lang beide YoY banen uitproberen, ik heb in iedergeval fantastisch genoten!

Om nog even extra na te kunnen genieten zou ik het leuk vinden als iedereen zijn of haar leukste foto's hier in het topic wil zetten, nu trapt de TS natuurlijk af, maar tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik vooral weer wat familiekiekjes heb genomen met vooral kinderen erop 😅

Maar toch een paar fotos van de dag:

En natuurlijk, de groepsfoto:

Een vogelnest

JBL 360° speakers zijn vast goedkoper als die van Böse

Wauw wat een schitterende dag hadden we gisteren met een strakblauwe hemel en zoveel leuke mensen bij elkaar, nu lekker nagenieten met foto's!!

Wat een heerlijke dag! Veel achtbanen kunnen doen, zon en terrasjes. Het was goed 😎!

Korte broek ✅, koffie ✅. We gaan naar de polder!

Presentatie vanuit Walibi. Prima!

Het was druk! 😃

We kregen vanuit KRO-NCRV een verzoek of ze met ons langs mochten komen om een mini-reportage over zingeving te maken. @Marvin komt aan het woord 🙂

En ook @Floorinsu staat op beeld. Zodra we het linkje hebben zullen we hm delen.

Even tijd om te ontspannen!

Ik kan Flemming nergens vinden.

Tijd om wat te eten!

👍

En we sluiten af met een uur lang coasters! 😎

❤️

Tot de volgende keer vrienden!

Ik heb ook heel erg genoten van de meeting.
Walibi Holland is veel te lang niet bezocht, de persopening van Lost Gravity was mijn laatste bezoek en een regulier bezoek kan ik me niet meer heugen maar zal 10+ jaar geleden zijn geweest.

Met de kinderen kozen we -vooral vanwege lengterestricties- voor andere parken maar met eentje over de 130cm en de andere over de 140cm gaan de “achtbaanparken” gelukkig ook steeds interessanter worden.
En ik kan alvast verklappen dat Iris en Thijs waanzinnig genoten hebben. Met “de Pretparkclub” op stap is steevast wekenlang een hot onderwerp hier in huis.

Enfin, er was gelukkig na bijna 10 jaar ook nog heel veel bekend. Marscha en Scott. De meeste achtbanen. De groene opzet van het park. En het geluk dat ik hier vaak met lekker weer ben.

Maar er is ook het een en ander veranderd. Vooropgesteld, het park lag er veel beter bij. Wat staat veel goed in de verf en wat lukt de ‘Festivitation’ op de meeste plaatsen waanzinnig goed. Je kan hier vanaf foto kritisch over zijn maar de sfeer is er gewoon in het park.
Er blijven ook wel wat pijnpunten, zo blijft voor mij de theming van Lost Gravity te goedkoop, en dat steekt dan nu ook wat rommelig en viezig af tegen de rest van het park wat er -nogmaals- erg goed bij ligt.

Lost Gravity blijft een toffe baan, maar wat is Mack gevorderd als je dan naar Voltron kijkt. Sowieso meldde ik het gisteren al aan een aantal Forummers maar wat kan je de ontwikkeling van achtbanen van de laatste 20 jaar goed merken in het park. Goliath is voor mij nog steeds de opperbaas, maar wat is het toch een ander type coaster als je deze vergelijkt met Untamed of wederom een Voltron. Waar we vroegah Goliath zo’n snelle richtingswisselingen vonden hebben, is dat niets meer vergeleken met het moderne werk.
Toch blijft deze klassieker met zijn lange trein, heerlijke airtime en toffe lang G-krachten favoriet.

Untamed is een bijzonder ding. Helaas maar 1 keer kunnen doen door het 1-trein beleid. Maar wat een gave elementen en wat kan RMC waanzinnig goed de flow van een baan ontwerpen. Want ook Yoy beviel mij erg goed, met een lichte voorkeur voor Thrill. Het dueling effect is beter als de voormalig Dueling Dragons in mijn ogen en dat vind ik erg knap.

Toch ook wel wat kritiek, de horeca is qua kwaliteit prima maar de medewerkers hebben nog wel een cursusje gastheerschap nodig. Dat het wat langer duurt vind ik niet erg, maar geef wel de indruk dat je gasten ziet en geef ze het gevoel dat je er alles aan doet zo snel mogelijk te werken. Dat was lang niet overal het geval. Vriendelijk was iedereen overigens wel!

Tenslotte was het een warme dag en miste ik echt voldoende mogelijkheden om drinken te kopen. Zeker omdat de wachtrijen bij de horeca tegenvielen. Vooral drankautomaten op taktische plaatsen zou hierin helpen.
Tijdens de ERT de horeca bij Yoy openhouden had Walibi geld opgeleverd. Het eerste tankstation na Harderwijk richting het zuiden was hierdoor een spontane after meeting plek.

Dank weer aan alle meetinggangers. Met kinderen en dus attractierennen spreek je lang niet iedereen, maar we hebben weer ontzettend genoten!
Tot snel weer!

Het was echt een heerlijke dag, Walibi en PPC-team bedankt voor de goede zorgen. 👍

Het park ligt er prima bij, maar de horeca was gisteren heel erg matig. Ik hoorde het personeel veel klagen over "personeelstekort", dat was te zien. Zonde dat er niks open was tijdens de ERT, een flesje drinken was lekker geweest.

Ik heb slechts één foto gemaakt en dat is deze. Hopelijk is het goed te zien, in het park staan er meer van deze bordjes welke zo zijn. Het is zo zonde dat je ruim 18 miljoen uitgeeft en dat je dan niet eens nieuwe bordjes kan maken of het goed oververft. En als Space Shot er niet meer is, dan is er nog iets van te zeggen. Maar dit kan echt niet! @scottb1986 beloofde dit op te gaan pakken. 😊

Is er bij de presentatie/Q&A nog interessante informatie verteld/gevraagd?

• Marco heeft hierop gereageerd.

"De dag positief beginnen", was de boodschap van Mascha Taminiau, directeur van Walibi Holland. "Hoewel er soms momenten zijn dat ik de neiging heb foto's te maken van dingen die beter kunnen", vervolgde ze.
      In het groepje waarmee ik later die dag door het park liep heb ik de opmerking gemaakt dat ik dan wel hoop dat ze de groothoeklens van haar camera gebruikt.
      Het was bijna zes jaar geleden dat ik voor het laatst Walibi Holland heb bezocht. En ik vermoed dat er nu ook weer zes jaren overheen gaan voordat ik terug ga. Eerlijk: als ik directeur van Walibi Holland zou zijn, zou ik me schamen als aan het begin van het seizoen het park er zo bij zou liggen. Ik vind het park als totaliteit er onverzorgd uit zien. En dan de horeca: het was niks, het is niks en ik vermoed dat het daar nooit wat zal worden. Praktijkvoorbeeld: ik heb met verbazing gekeken naar de werkvolgorde van de horecamedewerkster bij YoY. Ik werd verrast dat iemand uit de keuken kwam, want blijkbaar waren ze met tweeën daar aan de slag. Geen idee hoe belangrijk het werk achter de schermen was, maar ook op het moment dat het wat drukker werd, trok de tweede medewerkster zich snel terug achter de keukendeur. Terwijl wat hulp aan de counter m.i. wenselijk was. En ik neem het de medewerksters niet eens kwalijk dat het zo traag verliep. Is er iemand die hen wel eens begeleidt in het correct afhandelen van handelingen? Is er iemand die de moeite neemt om op afstand te bekijken waar het fout gaat? Ik vermoed van niet. Maar tien minuten begeleiding van medewerkers op die plek kan een tijdswinst van 45 seconden per verkochte tosti worden bereikt. Dat lijkt weinig, maar bevordert de verkoopsnelheid en daarmee ook de tevredenheid van gasten.

En YoY? Ik hoop dat het geen trend wordt dat deze banen Europa gaan veroveren. Een ongemakkelijke zithouding en onhandige beugel maken dit concept lomp. Het idee is leuk, de uitwerking minder.

Overigens complimenten weer naar het team van Pretpark.club, want de totale dag was weer prima georganiseerd.

Bedankt voor het delen van de foto's. Leuk om bekende gezichten te spotten. Misschien dat ik volgend jaar ook eens een meeting mee ga.

De meeting van gisteren was goed georganiseerd en voelde als vanouds met heel wat bekende gezichten van "vroeger" (en dan realiseer je dat je echt oud begint te worden...)
        Maar goed, dan maar snel naar de foto's en hierbij een selectie die ik gisteren had gemaakt:

Na de start in de ochtend maar meteen een achtbaan doen!

Dit blijft een leuke ingang; een van mijn favorieten als je het mij vraagt.

Uiteraard stonden we al gauw in de rij voor YoY waar het eigenlijk best meeviel met de drukte.

Ik moet toegeven dat er een fotogenieke achtbaan staat maar soms wel uitdagend om de twee treinen goed vast te leggen met af en toe wat palen/constructie in de weg 😅

In het nieuwe gebied kun je oude bekende achtbanen vanaf een heel ander perspectief bekijken 🙂

Het weer was fantastisch!

😅

Dit blijft een leuke kamer in de wachtrij 🙂

Toen was de dagbingo al gauw binnen!

Gelukkig staat deze Huss klassieker er nog en de rit was voor een park nog best aardig...

Tijd voor het laatste onderdeel: de ERT!

Als afsluiting was er ook nog een soort meet & greet met @scottb1986

Uiteraard gingen we ook zelf op de foto 😆

Voor de liefhebbers is er ook nog wat videomateriaal op "YoYTube" met onrides in horizontale en verticale (voor de smartphone gebruikers) uitvoering:

Ik vond het een erg geslaagde meeting en ik wil de organisatie hiervan (zowel Walibi als Pretparkclub) hiervoor bedanken!

Mark Toch ook wel wat kritiek, de horeca is qua kwaliteit prima maar de medewerkers hebben nog wel een cursusje gastheerschap nodig. Dat het wat langer duurt vind ik niet erg, maar geef wel de indruk dat je gasten ziet en geef ze het gevoel dat je er alles aan doet zo snel mogelijk te werken. Dat was lang niet overal het geval. Vriendelijk was iedereen overigens wel!

Exact dit, en ik snap dat het begin van het seizoen is. Ons voorbeeld, Yummytummy. 1 iemand die de bestelling moet opnemen, deze zelf ook nog moet maken en en daarna ook nog moet uit serveren. En dit ook netjes "per" gerecht klaar maakte, niet in een keer, alles kwam één voor één. Zelfs onze dochter van 13 kwam met deze snellere oplossing, je kan toch 3 keer zoveel in de wok gooien of twee pannen gebruiken. Zo hadden wij 3 mensen voor ons en waren we 45 min verder voordat we ons eten, één voor één hebben ontvangen. (van het zelfde bestelpunt). De zalm voor de zalmsalade, bleek ook al op te zijn, maar hier kwamen ze pas achter na het bestellen en betalen... echte oplossing kwam er ook niet. Dus na 30 min stonden we alleen met contant geld in onze handen. De dame die dit moest regelen verdween daarna weer achter de schermen, in plaats van te helpen....
        De Aziatische hapjes hebben wel gesmaakt en het personeel was verder vriendelijk, zelfs nog een verontschuldiging voor het wachten! (in gebrekkig Nederlands).
        We hebben ons zeker vermaakt, maar een "drukke" horeca dag in Walibi, wil ik echt niet ervaren! En dat na zoveeeeeeel jaren ervaringen.. ik snap het niet. Zo gaat je personeel ook lopen......

Het personeel in de horeca lijkt allemaal vrij nieuw te zijn

Ik vond het een erg geslaagde dag. En ik was zowaar niet verbrand, daar was ik toch wel een beetje bang voor... Afgelopen zaterdag niet te veel foto's gemaakt, dat had ik voornamelijk de week ervoor al wel gedaan, maar alsnog:

@EdwinL Ook nog 2 foto's van Freddy tijdens onze Single Rider rit:

En natuurlijk de mooie afsluiter:

EN, ook hierbij nog de bedankjes naar @scottb1986 voor het toestaan van de on-rides, deze heb ik hier op Youtube gezet en zijn te gebruiken mocht iemand een POV nodig hebben voor een eigen video of iets 🙂

Wat een heerlijke dag hadden we zaterdag in Walibi! Prachtig weer, toffe groep mensen en twee nieuwe achtbanen uit te proberen. Het kan niet veel beter hé? Tijd voor de aftermovie!

En ik heb nog een paar foto's ook!

We zijn er!

Volle zaal voor het welkom door Masha en Scott!

@RobH had er iets minder veel zin in blijkbaar, maar hier merkte je daar al niks meer van 😉

Verzin on the spott maar eens een leuke attractie om aan het park toe te voegen als je onbeperkt budget hebt!

Ook van @Floorinsu volgt binnenkort een diepte interview!

Net als van @Yolande

En de miniserie wordt afgesloten door @John

YoY!

Het nieuwe terras doet het!

Tijd voor de ERT

Whiej!

Het was een geweldige meeting, met zoveel mensen! En ondanks dat het echt fantastisch was, was er die dag een onverwacht ander hoogtepunt.

De maker van Rollercoaster Tycoon 1 en 2 was anoniem aanwezig in het park. @RickMarkestein herkende hem, toen zijn we lekker impulsief naar die man gevraagd of hij echt Chris Sawyer was!

Wat fantastisch om deze man zo onverwacht te mogen ontmoeten. Ik sloeg ook helemaal dicht trouwens toen die bevestigde dat hij het was. Dus een echt gesprekje zat er niet meer in 🤣

Zooo daar ben ik echt jaloers op, die man heeft toch wel de meest legendarische spellen bedacht van pretpark land.

• John vindt dit leuk.