Ik heb ook heel erg genoten van de meeting.
Walibi Holland is veel te lang niet bezocht, de persopening van Lost Gravity was mijn laatste bezoek en een regulier bezoek kan ik me niet meer heugen maar zal 10+ jaar geleden zijn geweest.
Met de kinderen kozen we -vooral vanwege lengterestricties- voor andere parken maar met eentje over de 130cm en de andere over de 140cm gaan de “achtbaanparken” gelukkig ook steeds interessanter worden.
En ik kan alvast verklappen dat Iris en Thijs waanzinnig genoten hebben. Met “de Pretparkclub” op stap is steevast wekenlang een hot onderwerp hier in huis.
Enfin, er was gelukkig na bijna 10 jaar ook nog heel veel bekend. Marscha en Scott. De meeste achtbanen. De groene opzet van het park. En het geluk dat ik hier vaak met lekker weer ben.
Maar er is ook het een en ander veranderd. Vooropgesteld, het park lag er veel beter bij. Wat staat veel goed in de verf en wat lukt de ‘Festivitation’ op de meeste plaatsen waanzinnig goed. Je kan hier vanaf foto kritisch over zijn maar de sfeer is er gewoon in het park.
Er blijven ook wel wat pijnpunten, zo blijft voor mij de theming van Lost Gravity te goedkoop, en dat steekt dan nu ook wat rommelig en viezig af tegen de rest van het park wat er -nogmaals- erg goed bij ligt.
Lost Gravity blijft een toffe baan, maar wat is Mack gevorderd als je dan naar Voltron kijkt. Sowieso meldde ik het gisteren al aan een aantal Forummers maar wat kan je de ontwikkeling van achtbanen van de laatste 20 jaar goed merken in het park. Goliath is voor mij nog steeds de opperbaas, maar wat is het toch een ander type coaster als je deze vergelijkt met Untamed of wederom een Voltron. Waar we vroegah Goliath zo’n snelle richtingswisselingen vonden hebben, is dat niets meer vergeleken met het moderne werk.
Toch blijft deze klassieker met zijn lange trein, heerlijke airtime en toffe lang G-krachten favoriet.
Untamed is een bijzonder ding. Helaas maar 1 keer kunnen doen door het 1-trein beleid. Maar wat een gave elementen en wat kan RMC waanzinnig goed de flow van een baan ontwerpen. Want ook Yoy beviel mij erg goed, met een lichte voorkeur voor Thrill. Het dueling effect is beter als de voormalig Dueling Dragons in mijn ogen en dat vind ik erg knap.
Toch ook wel wat kritiek, de horeca is qua kwaliteit prima maar de medewerkers hebben nog wel een cursusje gastheerschap nodig. Dat het wat langer duurt vind ik niet erg, maar geef wel de indruk dat je gasten ziet en geef ze het gevoel dat je er alles aan doet zo snel mogelijk te werken. Dat was lang niet overal het geval. Vriendelijk was iedereen overigens wel!
Tenslotte was het een warme dag en miste ik echt voldoende mogelijkheden om drinken te kopen. Zeker omdat de wachtrijen bij de horeca tegenvielen. Vooral drankautomaten op taktische plaatsen zou hierin helpen.
Tijdens de ERT de horeca bij Yoy openhouden had Walibi geld opgeleverd. Het eerste tankstation na Harderwijk richting het zuiden was hierdoor een spontane after meeting plek.
Dank weer aan alle meetinggangers. Met kinderen en dus attractierennen spreek je lang niet iedereen, maar we hebben weer ontzettend genoten!
Tot snel weer!