Dit TR komt min of meer onverkort van Facebook af. Of sommige namen die ik gebruik ook hier actief zijn weet ik niet.
Eigenlijk zou ik afgelopen weekend rustig aan doen. Ik ben voor mijn werk bezig met een opleiding tot teamleider en moet voor het eerst sinds ik 35 jaar geleden van school af ging weer huiswerk maken. Blegh! Zoals dat soms gaat begon in de loop van zaterdag mijn bloed toch te kriebelen, en dus begon ik te twijfelen. Zou ik toch niet even de dijk over wippen om een bezoek te brengen aan Slagharen? Toen een vriendin vroeg of ik ook heen ging heb ik de knoop doorgehakt. Op naar Slagharen!
Mijn vrouw Saskia en hond Django zouden thuis blijven. Maar om half acht zondagmorgen besloot ze toch mee te gaan. (Controle?) Om even over half tien waren we op de parkeerplaats en kon het avontuur beginnen. Traditiegetrouw eerst aan de koffie bij Big Jake, daarna zouden we wel verder zien. Toen in het restaurant Randy, Rosie, de Sheriff en een Cowgirl voorbij het tafeltje liepen waar wij zaten begon Django heftig te zwiepen met zijn staart van enthousiasme. Blijkbaar vind hij die wasberen erg aardig.
Na de koffie besloten we ieder ons eigen weg te gaan. Sas en Cor de winkeltjes in, ik op fotojacht. Ik heb twee weken geleden een 18 jaar oude digitale spiegelreflex camera op de kop weten te tikken. De Nikon D700 was in 2008 het neusje van de zalm was na de D3 de eerste Full Frame camera die Nikon produceerde. Destijds kon je voor de nieuwprijs een mooi tweedehands autootje kopen, nu kun je er al een vinden voor de prijs van twee niet al te dure bandjes voor dat tweedehandsje. Ik heb al eerder een D700 gehad, maar die heb ik ingeruild op een nieuwer model. Ik had er eigenlijk direct spijt van, de D700 is en blijft een top camera qua bediening, en met de foto’s die eruit komen rollen kan je 18 jaar later nog steeds prima voor de dag komen. Alleen bij de foto’s van de shows kun je zien dat de techniek al 18 jaar oud is. Mijn andere camera’s doen dat toch beter.
Het park ligt er mooi bij. Overal mooie gekleurde vlaggen die duidelijk maken dat er voorjaar en magie in de lucht hangt. Helaas zijn er een paar attracties nog niet klaar na de winterstop. Zo is de wildwaterbaan nog “Trackless
en is de Eagle ook nog niet uit zijn winterslaap ontwaakt. Over de Magic Show van
Nigel Otermans kan ik kort zijn. In één woord geweldig! Helaas had ik niet de beste plek om foto’s te maken, recht voor het podium was gereserveerd voor VIPS, dus zat ik aan de zijkant. De Randy en Rosie show is gewoon hetzelfde gebleven, maar ook die was weer leuk en gezellig. Ik heb waarschijnlijk niet alle straattheater gezien, maar het entertainment in de mainstreet was ook leuk en betrok het publiek bij zijn show. De kers op de taart was de ontmoeting met Leo en Vincent. Leuk om jullie nu eens in het echt te ontmoeten.
Dan is het nu tijd voor de foto’s.