Op 5 april 2025 was het eindelijk zover. Een dag waar ik samen met mijn beste vriendin @maaikewx al een tijd naar uitkeek. Afgelopen winter maakten we al plannen voor een nieuw pretparkbezoek. De Winter Efteling was een leuke tussenstop in de koude maanden, maar we hadden toch echt weer zin in het voorjaar. We hebben nog even nagedacht over Walibi, maar met de opening van Joy voor de deur besloten we dat bezoek liever uit te stellen tot het wat rustiger is.
De keuze viel uiteindelijk op Avonturenpark Hellendoorn. Tijdens ons vorige bezoek hadden we hier een erg leuke dag, mede dankzij het mooie weer en onze favoriet Drakennest (iets met wie het kleine niet eert...). Wij vermaken ons gelukkig snel en het was dit weekend weer heerlijk weer. Dit is mijn eerste tripreport, dus ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. Ik neem jullie graag mee in ons bezoek aan Hellendoorn.

We vervolgden onze weg gelijk door naar de Rioolrat, we waren toch nieuwsgierig naar de vernieuwingen. Er was geen wachtrij en we liepen dan ook snel onze weg langs de iets wat pixelige AI art door naar het indoorgedeelte.

De vernieuwingen waren vooral in de wachtrij goed zichtbaar en vormen wat mij betreft echt een verbetering. Het onride-gedeelte van de achtbaan viel daarentegen wat tegen. De scène rondom de metrotrein was duidelijk nog niet af, wat toch wat afbreuk deed aan de beleving. Maar goed, we hebben ons in ieder geval prima vermaakt.
Na de Discovery-club en de Donderstenen gingen we richting de Ridderstrijd en Balagos.

Maar natuurlijk niet zonder eerst een tussenstop te maken in de Olifantjes.

Kareltje vond Ridderstrijd ook een goed idee. Ridderstrijd blijft wel een attractie met een hele lage capaciteit, ondanks dat het verder rustig was in het park. Tijdens het wachten kwamen we erachter dat Balagos stil stond. Rondom de nieuwe trein waren meerdere monteurs aan het werk. Jammer, want ik was juist wel benieuwd naar deze vernieuwde trein.
We vervolgden onze weg dan maar richting Drakennest, de attractie waren we vorig bezoek zo melig doorwaren. Echter was deze ook in storing en was een monteur bezig op de draaischijf. Beetje teleurgesteld waren we wel maar het was nog vroeg in de middag. Wat doe je dan?

Natuurlijk! Naar de Kareltje & Jasmijn show, ik was toch best benieuwd naar deze icoon. De show draaide rondom de vernieuwing in de Rioolrat en zorgde voor prima entertainment. Na de show gingen we nog een keer in Ridderstrijd en zagen tijdens het wachten Balagos opengaan...

In de rij bij Balagos bleef de nieuwe trein last houden van storingen. Beugels gingen constant open en dicht en één beugel wilde zelfs niet meer los met een bezoeker erin. Waarschijnlijk kinderziektes, maar het gaf geen fijn gevoel. Na een half uur testen mochten we er toch in, inmiddels was het al half vijf. Credits voor Hellendoorn dat ze hem alsnog open kregen aan het einde van de dag.
De nieuwe trein zat daarentegen echt comfortabel en raasde met flink wat snelheid door de baan. De rit voelde opvallend soepel met weinig trillingen, maar hij ging voor ons gevoel wel echt een stuk sneller dan met de oude trein. Geen minpunt hoor, hierdoor voelde de baan juist wat intenser aan.

We sloten onze dag af met drie ritjes in Balagos en daarmee kwam ons pretparkdag alweer tot een einde. Al met al was het een leuke dag, ondanks de wat technische tegenslagen bij de nieuwe trein van Balagos en onze favoriet Drakennest.
Bedankt aan iedereen die de tijd heeft genomen om dit tripreport te lezen. Als jullie nog tips hebben, hoor ik ze graag! Hopelijk tot snel in een volgend tripreport!