Ik zag een topic over overgewicht in Movie-Park en denk dat het een relevant topic kan zijn om meer over te spreken en uit te wisselen. Steeds meer mensen hebben een maatje meer (in omvang én qua lengte) terwijl de veiligheidsregels tegelijkertijd steeds strenger lijken te worden. Waar je in oude achtbanen zoals Colorado Adventure makkelijk met z'n tweetjes kunt hebben veel rides tegenwoordig krappere kuipstoelen, strakker afgestelde beugels én extra veiligheidsriemen. Het delen van ervaringen is dan ook nuttig voor velen onder ons. Zelf heb ik gelukkig nog geen weigering gehad maar wel vaak zat mensen geweigerd zien worden bij B&M's en Untamed. Hopelijk kunnen we elkaar hier een handje helpen.
Voorbeeldje:
Mijn ervaring is met ...:
Naam attractie: ...
Park: ...
Ervaring: ...
Mijn ervaring is met ...
Naam attractie: Goliath
Park: Walibi Holland
Ervaring: Erg strakke riempjes die niet meegeven waardoor het voor mensen met gespierde of dikkere bovenbenen al lastig kan worden om het riempje dicht te klikken.
Mijn ervaring is met ...
Naam attractie: Dwervelwind
Park: Toverland
Ervaring: Als je 1.9m bent is deze achtbaan geen pretje, de geluidsboxen nemen essentiële knieruimte in waardoor je tijdens de rit met je knieën tegen de geluidsboxen aanstoot, dit kan behoorlijk pijnlijk zijn bij het roteren van de gondels.