Het is misschien wel een eeuwige discussie of hoop. Maar nu met de opening van Yoy komend weekend opent er een heel nieuw gebied. Een gebied die een mooie aansluiting kon worden op de rest van het park. Paden die de linkerkant van het park rond konden maken en de Goliath wat meer zouden betrekken bij de rest.

Helaas is gebleken dat men niet verder is gekomen dan een geitenpaadje vanaf Los Sombrero’s en een pad vanaf de Goliath. Helaas dus niet de aansluiting die we gehoopt hadden. Waarschijnlijk door technische en veiligheids-redenen.. of toch niet?

Nu vind ik het hele gebied van Yoy ook een uithoek geworden in plaats van een aansluiting. Goliath blijft nog zijn eigen plein en een pad naar Rio Grande is schijnbaar niet mogelijk.

Maar er is een oplossing! Wat nu als de Condor binnen nu en een aantal jaren plaats gaat maken? Na 31 jaar is het einde van Condor toch in zicht lijkt me?! Als het te warm is rijdt hij niet, als het te koud is kan hij niet rijden, als het regent wordt het lastig.. en dan nog niet over de soepelheid te beginnen!

Zou Yoy niet het startsein zijn van een compleet nieuw gebied? Wanneer de Condor namelijk weg is open je een compleet nieuwe area waar je Yoy als groot middelpunt kan gebruiken!

Ik zie mogelijkheden! Condor is klaar! Een mooi nieuw gebied met familie attracties, een waterspeelplaats en wat nog meer?!

Wat denken jullie?

Ik denk dat de Condor nog wel een tijdje blijft. De baan is nog populair genoeg, er is niet heel lang geleden geïnvesteerd in nieuwe treinen, en bovendien is het binnen het achtbaanaanbod van Walibi en binnen Nederland een unieke achtbaan.

Als ze YoY en het gebied eromheen als een soort spirituele opvolger van de Condor zagen dan hadden ze de Condor wel platgegooid om die ruimte bij het nieuwe gebied te kunnen betrekken en YoY mogelijk een andere plek te geven.

Condor blijft nog wel even, door de technische upgrades door de jaren heen is het kwa techniek & onderhoud best goed te doen.

De Condor gaan we echt niet zien verdwijnen de komende jaren. Volgens mij nog niet zo lang geleden een nieuwe set treinen gekregen en nieuwe kleuren etc. Als ze hem dan toch gaan vervangen dan graag wel een nieuwe suspended(B&M?)

Klopt, alleen nieuwe stoeltjes. Daarbij kun je die zo weer verkopen aan andere pretparken. De oude treinen van Vila Volta doen ook nog hun rondes in Engeland!

Dat er toen alleen nieuwe hangers (stoeltjes) zijn gekocht is omdat een paar jaar daarvoor al de wielstellen waren vervangen door nieuwe. Feitelijk kan je de hele trein als nieuw zien dus. 🙂

Hoop ik dat deze op de schroothoop verdwijnt en vervangen zal worden door een echt ''walibisch'' plein? Ja! Gaat dit gebeuren? Nee!

El-Condor You hate it or you Love it.
Persoonlijk heb ik geen last van de aanwezigheid van deze achtbaan...Maar met grote blij instappen...🙄❓ heel soms nog wel maar soms ook weer niet.

De Populariteit van deze baan is nog aardig groot onder het publiek.

Blijf het nog wel eeuwig zonde vinden dat destijds al die bomen/bosjes onder de baan abrupt weggekapt zijn dat gaf deze baan een betere vibé zeker met Halloween 👻,,

Een nieuwe Suspended Thrill Coaster (STC) van Vekoma zou ook wel mooi zijn daar. Denk aan Hals-über-Kopf in Tripsdrill. Maar ik heb zelf ook geen problemen met Condor het blijft een trill achtbaan en zou zonde zijn om dat weg te halen voor full ins en/of familie attracties.

Pretparkgenot Ja, en supports vervangen.

Dus: Recentelijk nog retrack, nieuwe treinen, nieuwe onderstellen, supports vervangen.. dat is best een flinke investering in zo'n baan.

Ik denk niet dat we dit prototype snel gaan zien verdwijnen.

Daarnaast wil Walibi pronken met dingen die redelijk uniek zijn. Dus als ze de baan weg halen zullen ze niet voor een gewone STC kiezen denk ik. Misschien dat ze zouden gaan voor zo'n combi met een boomerang, gezien dat in elk geval in de Benelux nog uniek is, maar kans dat ze voor iets heel anders gaan.

Van mij mag die nog wel even blijven staan. Als de drukte het toelaat doe ik hen zeker een keer per dag. Inderdaad een unieke achtbaan voor Nederland. Niet de soepelere, maar zo erg schokken vind ik hem ook niet doen. De versie in Walibi België precies hetzelfde., doe ik ook gewoon.

Waarom de haat? Je mag een ride niet leuk vinden, maar er is best wel een groot deel van de bezoekers die er veel plezier aan beleeft. Een attractie meer haalt toch je ervaring niet omlaag?

In de huidige staat waarin hij is rijdt hij niet heel slecht (zullen morgen meer weten weer natuurlijk), en is als @Simon 's bronnen kloppen (waar ik vanuit ga), dan is hij voor Walibi ook financieel efficient om te draaien.

Ik verwacht eigenlijk dat hij nog wel zo'n tien jaar meegaat, en dan vervangen wordt door een nieuwe compacte Vekoma Invert.

nander @Simon 's bronnen kloppen (waar ik vanuit ga), dan is hij voor Walibi ook financieel efficient om te draaien.

Waarom denk je dat Vekoma (in het algemeen) zo goed verkoopt? Dit model en de boomerang specifiek omdat ze veel thrill op een klein oppervlakte bieden, maar Vekoma deed het in het algemeen altijd hele goede zaken omdat de banen - voor hun tijd - heel goed waren en enorm low-maintenance.

Ja, en hele goede uptime-cijfers (hoewel de Condor de afgelopen jaren wat slechter daarmee was). Als je door de jaren heen Goliath en Condor vergelijkt qua aantallen storingen... xD

Ik zie hem ook niet snel verdwijnen. Condor staat daar behoorlijk prominent. Als je hem weghaalt, moet je eigenlijk direct met een vervanger komen, anders blijft er een flink gat over. Bovendien vind ik dat hij nog steeds beter draait dan bijvoorbeeld Flight Deck in CW of MP Express.

Ik zie eerder SOS uit het park verdwijnen eigenlijk. 🙂

MagicMountain-23 Ik zie eerder SOS uit het park verdwijnen eigenlijk. 🙂

Hoezo?.. die dingen draaien ook heel goed en nemen vrijwel geen plaats in beslag.. maar bieden wel een flinke thrill aan.

Een new-gen Vekoma op die plek zou ik toejuichen want dat zou een flinke kwaliteitsinjectie zijn, maar ik zie het ook niet zo snel gebeuren.