Hallo!
Ik ga binnenkort naar een pretpark, we dachten aan movie park of walibi holland. Nu heeft mijn vriendin best wat overgewicht en vroeg ik me af of en bij welke attracties dit een belemmering kan zijn? Iemand ervaring of verhalen? Alvast bedankt!

Dat kan een limitatie zijn ja. Als de beugel niet niet goed sluit dan mag je er niet in, en iedere achtbaan heeft een maximum.
Ieder park is daar streng mee (en das maar goed ook).

Ze hebben bij veel rides wel teststoelen om te proberen, maar dat voorkomt vooral dat je dan voor niets wacht.

Sommige parken (geen idee van deze parken) hebben ook speciale rijen met anders afgestelde beugels/grotere stoelen ("big boy seats"). Walibi volgens mij niet, Movie park geen idee.

Bij Walibi zal je het snelst belemmeringen kunnen verwachten bij Goliath, Untamed, Lost Gravity, YoY en Eat My Dust. De andere achtbanen hebben uiteraard ook zo hun limiet maar die zijn over het algemeen wel een stuk ruimer dan de hiervoor genoemde achtbanen.

Overgewicht an sich zegt niet zoveel. Is ze lang of niet; Heeft ze een grote voorgevel of is het redelijk verspreidt over het lichaam?
Zelf ben ik niet de slankste (120kg) ; maar vooral mijn lengte (1m96) is soms een issue bij afterburners, boosters, muis-achtbanen of droptowers. Maar het scheelt ook weer hoe ze staan afgesteld. Op de kermis kan ik in de meeste KMG afterburners; in een pretpark vaak niet.

Ik heb eigenlijk nooit ergens problemen gehad met attracties maar bij Star Trek in Moviepark twee jaar geleden moesten ze de beugel met 2 man aanduwen voordat de trein kon vertrekken. Was wel een goede wake up call voor mij en vorig jaar 20 kilo afgevallen.

Ik ga wel eens met iemand die wat groter is en die kan in Walibi niet in: Goliath, Untamed, Eat My dust en Lost Gravity. Veel beugels hebben daar best strenge limieten dus als je echt wat groter/breder bent mis je best wat grote attracties in Walibi.

In Moviepark kan die persoon alleen niet in Star Trek. De rest is allemaal gewoon prima te doen.

Van Helsing in MP heeft ook krappe karretjes, dat is mogelijk ook eentje die niet gaat lukken.