The_Bullgod Bij prijzen uitgereikt door fansites kan ik het wel geloven, maar dit is geen fansite
Wat maakt het verschil dan??
Sterker nog: Hoe groter/bekender de award, hoe gevoeliger voor "donaties" ze juist zijn. Juist omdat die grote award shows een belangrijk marketing instrument zijn (een onbekende award van een hobby-site is dat niet).
En een achtbaan laten winnen die grotendeels langs kale loodsen af gaat (objectief) en een bijzonder geforceerd verhaal heeft (mening), terwijl er elders in de wereld tip-top van boven tot beneden gethematiseerde attracties geopend zijn, wekt nu niet bepaald veel geloofwaardigheid op.
Één van de hoofdredacteuren van een andere bekende awardshow (gezien dat per ongeluk lekte heb ik het fatsoen discreet te blijven over welke het gaat) heeft eens laten vallen dat ze "verplicht" zijn om EP een prijs te geven. Ik weet dus dat EP voor prijzen betaald, ik weet natuurlijk niet bij welke award shows ze dat nog doen. Soms kun je een duidelijke link qua sponsoring vinden, maar dat is zeker niet altijd zo. Soms gaat het ook gewoon via via (vriendjespolitiek).
Met het volgen van die sponsoring en dergelijk heb ik een sterk vermoeden dat ook PHL (vooral in het verleden) en Vekoma dit doen, maar daar (uiteraard) nooit enige bevestiging van gehad.