Ik denk dat ze wel getwijfeld hebben tussen Plopsaland en Mayaland (want Maya is toch in Duitsland een pak gekender en de Poolse parken heten ook Majaland). Volgens de video van Simon zou een van de beweegredenen hiervoor het trekken van Belgen en Nederlanders zijn. Maar 5 uur rijden is toch een beetje ver, dus ik denk niet dat ze zoveel Belgen en Nederlanders zullen trekken.
Ook dat Deutschland is nogal een vreemde eend in de bijt voor de groep, meestal vernoemen ze hun parken naar plaatsen. Plopsaland Haßloch leek me dan beter. Of Plopsaland Pfalz, naar de streek waar het in ligt. Deutschland is als gebied veel te groot. Duidt dit er overigens op dat ze niet van plan zijn nog meer parken te openen in Duitsland? Grappig wel dat het adres kennelijk Holiday-Park-Straße 6 is en dat wel zo zal blijven, een straatnaam verander je niet zomaar. Dat de naam Holiday Park verdwijnt vind ik absoluut niet erg, dat is een zeer generieke naam.
Neemt niet weg dat dit Plopsaland straks indrukwekkender zal worden dan het origineel. Met Ride to Happiness én GeForce in 1 park. En daarnaast ook nog SkyScream en de Smurfen-darkride (waarom bouwen ze dat niet in De Panne ipv dat vliegend theater?). Het zal wellicht wel uitgroeien tot het nummer 1-park van de groep. Ook het Plopsaqua zal kennelijk groter worden dan dat van De Panne of Landen-Hannuit. Je hebt daar trouwens met Miramar al een zeer groot waterpark in de buurt.