Vanaf 28 juni aanstaande heet het bestaande Holiday Park in Duitsland, Plopsaland Deutschland.
Holiday Park word Plopsaland Deutschland
Ik vind dit dus zonde, maar ik ga er vanuit dat dit niet volgende week een grap blijkt.
Ik vind de datum van de wijziging heel gek. Waarom niet gewoon tijdens de wintersluiting alles ombouwen?
Des te meer reden om te denken dat het misschien een 1-april-grap is…
Jules Sluit ik mij bij aan... Holiday Park heeft een naam in de regio en een behoorlijke geschiedenis, jammer dat deze naam verloren gaat.
Daarbij blijf ik Plopsaland een slechte en kinderlijke naam vinden. Leuk in het begin, maar ze hadden al veel eerder een nieuwe naam mogen bedenken voor de groep nu het zo veel groter is geworden.
Geen 1 aprilgrap. Eerder deze maand werd een preview evenement georganiseerd en daar kwam het al ter sprake (vandaar ook de vele geruchten die erover rondgingen, ondanks dat gevraagd werd het tot de 28e voor onszelf te houden).
Ik heb altijd bewondering gehad voor het Holiday Park van de Schneiders maar helaas, dat is verleden tijd. Inmiddels is over ieder hoekje van het park een Plopsa-sausje gegoten. Wat dat betreft snap ik de keuze voor de naamswijziging, juist nu er zoveel wordt geïnvesteerd, heel goed.
- Bijgewerkt
Ik denk dat ze wel getwijfeld hebben tussen Plopsaland en Mayaland (want Maya is toch in Duitsland een pak gekender en de Poolse parken heten ook Majaland). Volgens de video van Simon zou een van de beweegredenen hiervoor het trekken van Belgen en Nederlanders zijn. Maar 5 uur rijden is toch een beetje ver, dus ik denk niet dat ze zoveel Belgen en Nederlanders zullen trekken.
Ook dat Deutschland is nogal een vreemde eend in de bijt voor de groep, meestal vernoemen ze hun parken naar plaatsen. Plopsaland Haßloch leek me dan beter. Of Plopsaland Pfalz, naar de streek waar het in ligt. Deutschland is als gebied veel te groot. Duidt dit er overigens op dat ze niet van plan zijn nog meer parken te openen in Duitsland? Grappig wel dat het adres kennelijk Holiday-Park-Straße 6 is en dat wel zo zal blijven, een straatnaam verander je niet zomaar. Dat de naam Holiday Park verdwijnt vind ik absoluut niet erg, dat is een zeer generieke naam.
Neemt niet weg dat dit Plopsaland straks indrukwekkender zal worden dan het origineel. Met Ride to Happiness én GeForce in 1 park. En daarnaast ook nog SkyScream en de Smurfen-darkride (waarom bouwen ze dat niet in De Panne ipv dat vliegend theater?). Het zal wellicht wel uitgroeien tot het nummer 1-park van de groep. Ook het Plopsaqua zal kennelijk groter worden dan dat van De Panne of Landen-Hannuit. Je hebt daar trouwens met Miramar al een zeer groot waterpark in de buurt.
Dat het zo gaat heten weerhoud me er niet van om het park over te gaan slaan. Vind het tot nu toe de moeite om eens in de zoveel jaar een keer te gaan als we naar Europa Park gaan. Is het al bekend dat de Ride to Happiness een exacte kopie wordt of een compleet nieuwe layout? Als deze er namelijk staat met misschien de Smurfen darkride erbij dan loont het wellicht wel om weer terug te gaan.
celebrate1st Is het al bekend dat de Ride to Happiness een exacte kopie wordt of een compleet nieuwe layout?
Nee, volgens mij is het nog niet bekend.
Er zijn wel diverse berichten op verschillende coaster sites, die sommige dingen vermelden, maar dat zijn volgens mij eerder wensen dan bevestigingen. Zo gaat het onder andere over meer inversies dan de baan in De Panne.
Alfa Ook dat Deutschland is nogal een vreemde eend in de bijt voor de groep, meestal vernoemen ze hun parken naar plaatsen. Plopsaland Haßloch leek me dan beter.
Nu ken ik Plopsa niet als een groep die bijzonder ver vooruitkijkt, maar het lijkt me wel te betekenen dat ze voor de eerste paar jaar geen plannen hebben om een 2e park in Duitsland te openen. Ze zouden er natuurlijk altijd nog voor kunnen kiezen om dat 2e park "Majaland" te noemen, of een combiwoord te maken, zoals bij "Plopsacoo", maar ik denk dat ze voorlopig gewoon écht niet willen uitbreiden daar.
The_Bullgod Dan zul je even het bericht van TuttiFrutti nog een keer moeten lezen in het topic. Want daar is al aangegeven dat het geen kopie gaat worden.
Hjalmar Dan zul je even het bericht van TuttiFrutti nog een keer moeten lezen in het topic. Want daar is al aangegeven dat het geen kopie gaat worden.
Bedankt toch voor het vermelden.
Want dit is van bijna een jaar geleden en dat is toch wel al een flink stuk terug kijken, wat ik niet snel doe.