Omdat ik nu toch meer als een jaar in de ziektewet zit, ben ik in die tijd weer flink creatief geweest in Planet Coaster.
Mensen die mijn nog kennen uit het RCT t/m RCT3 tijdperk weten dat ik graag in donkere stijl/horror bouw , dus ben ik maar weer eens begonnen aan een nieuwe Darkride: The labyrinth of the lost souls. Ik ben er heel lang uitgeweest dus verwacht niet te veel details en bereid je voor op wat enkele foutjes 😛

de attractie begon puur met het uit proberen van een station, wat resulteerde in dit, en besloot ermee door te gaan om te kijken hoever ik dit uit kon melken.

Het staion had natuurlijk ook een operator booth nodig, alleen de standaard ingame, vond ik niet zo mooi, dus heb er één zelf gecreërd

Een beetje details erbij, aan de linkerkant, was er een loze ruimte wat niet werd gebruikt, dus besloot ik daar de trap en deur te plaatsen naar de operator booth.

Binnen in ruimte gemaakt voor de control panels, en beveiligings camera's, het is er verder kaal, maar besloot er niet te veel tijd in te gooien, aangezien je daar als bezoeker toch niet kom

Het uitzicht van de operator, niet heel mooi, maar goed genoeg.
Maar een attractie heeft natuurlijk ook een wachtrij nodig, en na heel lang nadenken, wilde ik de wachtrij intregreren in de ride zelf, denk hierbij aan DVH in de Efteling, waardoor je door raampjes kan kijken naar het station. Alleen wilde ik een stapje verder gaan, en is de wachtrij totaal gebouwd langs de eerste scene van de ride, waar bezoekers door gaten in de muur, tralies en van alles de eerste scene kunnen bekijken.

Dat is de laatste stukje van de wachtrij voor je het station betreed, er zit een verhaal achter, maar ben benieuwd of jullie aan de hand van deze update een eigen verhaal kunnen verzinnen.

Dit is een gedeelte van de wachtrij wat al meteen is geintregreerd in de eerste scene, via de rechterkant kunnen de mensen de eerste scene gedeeltelijk bekijken. de wachtrij is al een stuk langer, alleen nog niet goed in z'n details, bij de volgende update meer van de wachtrij
Ook heeft de attractie natuurlijk een uitgang nodig, ik besloot zodra je de attractie verlaat, je meteen in een souvenier shop terecht komt, alleen de souveniershop heb ik kwa theming, neutraal gelaten, omdat me idee is, dat de uitgang uit komt op de mainstreet van het park.

Het is niet het mooiste winkeltje wat ik ooit gemaakt heb, in de toekomst zal ik er wat aan gaan veranderen, maar op dit moment heb ik nog geen idee hoe en wat

Ook heb ik de wc's in het winkeltje geplaatst, geen idee of ik die daar zo laat staan, of dat ik hem verplaatst naar een andere plek.
Maar genoeg over het station en alles wat erbij hoort, laten we alvast delen van de rit gaan bekijken..

Zodra we het station verlaten, zien we eerst een restaurant, waar gasten in game ook echt gebruik van kunnen maken, ik ben er nog niet tevreden over, dus het zal in de toekomst nog flink aan gewerkt gaan worden

we maken meteen een bocht naar rechts, waar de echte rit gaat beginnen.. en we zien een grote vervallen poort waar we door heen moeten richting de eerste scene

Welkom in de eerste scene, het is een scene waar ik nog vollop mee bezig ben. op de 1e screenshot boven in waar het licht brand is een nieuwe gedeelte waar de wachtrij loopt. Op de 2e screenshot zien we de andere kant van de eerste stuk wachtrij.
De scene is nog niet klaar, en moeten er nog een hoop special effects in wat heel veel tijd en geduld vraagt...

de 2e scene houd ik nog even geheim (ben er stieken nog mee bezig) maar na de 2e scene komen we opeens op een lifthill.... en wat daar gebeurd en wat daarna komt, zie je in de volgende update!
Ik hoop dat jullie dit wat vinden en leuk vinden om te volgen, ik heb er in iedergeval heel veel plezier van om het te maken en met jullie te delen..
bedankt voor het lezen en bekijken, tot de volgende update!