Het Duitse Schwaben Park is bezig hun apartw boatride Azura om te bouwen naar een walkthrough. Het idee is dat de show in het gebouw hierdoor ook te zien is voor mensen in een rolstoel.
Het ritsysteem wat vanaf 2019 in het gebouw was stond eerst in Holiday Park, en zal nu dus volledig worden verwijderd.
Schwaben Park past Azura aan
Was dit niet gewoon een bootritje rondom een Waterorgel??
Nooit goed begrepen waarom ze daar niet meer mee deden, maar desondanks denk ik niet dat het met deze verandering beter word. Nu word het letterlijk gewoon een waterorgel.
Das zonde de show met boot was best uniek en grappig te noemen
QDude24 Het ritsysteem wat vanaf 2019 in het gebouw was stond eerst in Holiday Park, en zal nu dus volledig worden verwijderd
Het kan toch niet zo moeilijk zijn geweest om een zo'n boot aan te passen dat je er een rolstoel in kunt parkeren? Het was misschien een vreemde attractie, maar wel uniek. Nu wordt het, zoals Coasterfrenzy als zegt, gewoon een waterorgel.
Een van de raarste aanpassingen aan een attractie ooit. Zou er niet nog een andere, meer logische reden achter zitten? De staat / leeftijd van de boten of lage capaciteit? Ik noem maar wat. Alles zou logischer zijn dan dit. Want je had nu ook gewoon een van de muren open kunnen breken zodat je vanaf buiten naar binnen kon kijken.
Anyhow, zeer zonde, helaas nooit de kans gehad deze te doen.
Trollenbol Ik heb wel het vermoeden dat het rit-systeem gewoon op is en het daarom weg gaat. Op deze manier kun je er natuurlijk een ietwat positieve draai aan geven.
Coasterfrenzy Hoe op kan het zijn? Alles wat dit systeem heeft zijn boten. De aandrijving is puur door een waterrad dat een stroming maakt (ook te zien bij Drachengrotte in Heide Park en Jungle Expedition in Hellendoorn)
QDude24 tsja.. en toch heeft het onderhoud nodig. De vaargeul is wellicht gaan lekken, de boten zijn misschien in slechte toestand of de motor die het rad aan draait moet misschien iets te vaak vervangen worden.