08.10 uur vanochtend: "Hoi, ik ga straks naar Duinrell ... Animo? Je kan en mag mee." Berichtje van @stijn050 die last minute te horen heeft gekregen dat ook hij welkom is tijdens de testdag en een introducée mag meenemen. En hoewel mijn reactie afwijzend was, mijn agenda vermeldde andere afspraken, bedacht ik me in minder dan 10 minuten dat ik wel gek zou zijn als ik deze kans verloren zou laten gaan. "Stijn, ik kom ook mee." En zo stonden we om 12.00 uur op de parkeerplaats van Duinrell. Twee tenten waren de tijdelijke incheckbalies voor de ruim 100 testrijders en hun introducees, alsmede de kleine 100 vertegenwoordigers van de diverse media en vlogs.

Duinrell had deze testdag goed geregeld. Bij het inschrijven ontving iedere deelnemer een tasje met de opdruk van het nieuwe logo, een flesje water, een zakje snoepkikkers, een speciaal hesje en een nieuwe pin. De routingborden wezen verder de weg naar de plaats van actie.
En na de eerste rit kreeg iedere tester een certificaat van deelname.

In zijn welkomswoord verwees directeur Philip van Zuylen van Nijevelt naar een vergelijkbare ontwikkeling als bij de eerste kikkerbaan: net als toen heeft Zierer ook nu weer voor het eerst een lay-out gemaakt met een 8.

De nieuwe baan is een waardige vervanger geworden. Verwacht niet meer de typische knarsende geluiden van een Zierer keverbaan, want dit exemplaar zoeft vrijwel geluidsloos over de track.

En qua lay-out en bijbehorende beleving is deze baan net wat steviger dan de voorganger. In die zin ligt deze baan qua gevoel wat dichter tegen de Dragonfly aan en ligt de instap voor jongere kinderen op een net wat hoger niveau.

Rond 15.00 uur werd deze testmiddag beëindigd, waarin een aantal fanatiekelingen nog een laatste rit met een volle trein maakte. Overigens verwees één van de medewerkers alvast naar de meet-up van Pretpark.club op 16 mei.
Complimenten aan Duinrell voor de strakke organisatie en @stijn050 voor de uitnodiging. Ik ben blij dat ik mijn agenda anders heb ingericht vandaag!