Liampie Hoewel ik het helemaal eens ben met je opmerking, zou ik er wel nog aan willen toevoegen dat het erkennen van "niet volledig soepel" en klagen over "pijnlijk" wel nog ver uit elkaar liggen. Goliat in SFOG, maar ook Silver Star lopen gewoon niet soepel (en dat zijn beiden toch al wat oudere modellen). Nogthans zul je me niet horen zeggen dat ze pijnlijk zijn. Zelfs het woord "rammelbak" gaat al veel te ver voor de licht-tot-matige trillingen die deze banen hebben.
Nog wat oudere banen van B&M (de eerste generatie) daarentegen kunnen behoorlijk rammelen. Vooral hun stand-ups om één of andere reden. Niet voor niets dat deze nu gesloopt en/of omgebouwd worden. Leeftijd en alles in acht genomen denk ik niet dat B&M het héél veel beter doet dan zijn concurrenten.
Dat gezegd hebbende zou ik toch zeker wel nieuwsgierig zijn naar een B&M familie/kiddy baan. Zoals eerder aangehaald is dat niet realistisch voor Duinrell, maar die Pinguin baan in Sea World ziet er toch wel origineel (iets waar B&M nooit zo goed in was) en leuk uit.
De keuze voor een kopie vind ik overigens niet meer dan begrijpelijk. Duinrell zal toch wel op de nodige nostalgie mogen rekenen bij veel van hun bezoekers. Daar hoort deze baan uiteraard bij. Voor velen in de randstad zou dit wel eens de eerste achtbaan kunnen zijn geweest. Zo'n baan volledig slopen en er iets anders voor terug zetten zou dan wellicht wat minder goede reacties kunnen opleveren.