Oof, in mijn vorige post reageerde ik nogal off-topic op een heel oude comment.
On-topic:
Ik ben blij dat de Efteling eindelijk investeert in infills, wat ze denk ik sinds de jaren '90 niet meer hebben gedaan.
Toch vind ik het wel ietwat spannend, want ik vind het gebied rondom de Baron echt een van de meest geslaagde stukken Efteling - en ik denk de meest "typisch" Eftelingse attractie die ze de afgelopen jaren hebben gebouwd.
Voor mij was het een soort geruststelling dat ze dat nog steeds kunnen. Ik hoop wel dat het Sander de Bruijn wordt die mag voortbouwen op de Baron - iets wat we nog maar moeten zien, want die heeft volgens mij zijn handen momenteel behoorlijk vol. Ik denk niet dat ze zomaar zoveel laten ontwerpen door inspiratieloze externe bureautjes 😒.
Ik hoop ook dat het Lavenlaer niet uit het oog wordt verloren, want dat heeft nog steeds een revitalisatie nodig.
En zoals al gezegd, ook al heeft Nest officieel Polka Marina vervangen, ik vind het maar een vreemd plein. Ik begrijp niet waarom ze hier niet gewoon een nautisch themagebied van hebben gemaakt - ze hebben met Nest echt een kans verspild hier een samenhangend gebied van te maken.
Misschien maak ik het nu echt te wild, maar zou het niet op de een of andere manier mogelijk zijn om de Halve Maen te verplaatsen richting de Vliegende Hollander? Dan kun je dat gebied helemaal opnieuw inrichten met een nieuw thema - en er ook één of meerdere infills kwijt.