Erik maar ook veel van hun sit-downs missen een looping-achtig element (dive loop, immelman of een gewone looping)
Alleen in 2025 en 2026 hebben ze nergens zulk element verwerkt.. Daarvoor zijn de thrill-coasters die dit niet hadden wel écht de uitzonderingen.
Hals über Kopf - Junior Immemann
Wrath Of Zeus - Top-Hat & Loop.
Abyssus - Loop & Batwing
Boomerang Hyper Coaster - Loop & Cobra Roll
Dragon in the Jungle - Loop & Batwing
Fighter Jet (4x) - Ze hebben het hier over een Roll-Over Camelback, maar het ziet er voor mij een beetje als een Immelmann uit.
Stag's Gauntlet - Sidewinder
Fonix - Inside Top Hat (ik vind het meer op een immelmann lijken, maar goed).
Cloud Shuttle - Immelmann
Grand Showman - Sidewinder
Circuit Breaker - Rollover Camelback & Immelmann
Flash - Immelmann
Unknown (galaxy Land) Immelmann & Dive Loop
Iron Rattler - Deze heeft alleen Roll Elementen.
Fianna Force - Heeft alllen roll-elementen
Invincable Warriors - Deze heeft niets (alleen roll-elementen)
Siren's Curse
Tilt of Thunder
Natuurlijk word tegenwoordig vrijwel alles door Benjamin Bloemendaal ontworpen en die heeft natuurlijk zijn eigen stijl. Op zich zijn de layouts prima, maar naast dat ik de "Verticale inversie elementen" niet echt mis, ben ik het er wél mee eens dat de banen gemiddeld genomen veel hetzelfde zijn, zoals @Zingo hierboven ook al aan gaf.
Japio misschien dat die elementen nu eenmaal sneller oncomfortabel worden. Zeker bij inverteds kan ik me dat voorstellen.
RMC heeft er eens uitspraken over gedaan.. Vooral dat een gewone looping nogal saai is en ze deze daarom niet graag gebruiken. Dat is natuurlijk een mening, maar het lijkt er op dat Vekoma daar wel redelijk in mee gaat. Puur qua pacing is een roll natuurlijk makkelijker in te werken dan een loop en je kunt er lekker snel doorheen raggen, terwijl je bij een loop altijd wel een vertraging krijgt. Het zal dus een beetje afhangen van welke dynamiek je in je baan wil hebben. Uiteindelijk kiest een park natuurlijk wat het wil.
NielsC Zoals de vorige CEO van het bedrijf ook eens meldde: ze bouwen geen banen voor echte thrill seekers maar meer voor het wijde publiek die iedereen leuk vindt.
Ik denk dat daar héél erg het woordje "Meestal" in ontbreekt, want vekoma heeft meer dan genoeg thrill coasters. Zoals je hierboven wel kunt zien.