Ik heb bij lange na niet zulke lijsten als een aantal hier 😁 maar ons lijstje is afgelopen week ineens onverwachts nog wat uitgebreid, dus post hem toch maar.
01 : 27 april, Europapark (alleen het laatste uurtje)
02 : 28 april, Europapark
03 : 29 april, Europapark
04 : 30 april, Rulantica
05 : 1 mei, Europapark
Niet echt een nummer, maar op 20 juli de rodelbanen in Valkenburg even mee gepakt 😁
Op 27 Juli de alpine coaster “luge Sur rail du Markstein” nogmaals gedaan. In 2023 al eens geweest, maar toen lag hij vol in de mist. Nu wel van het uitzicht kunnen genieten, geweldige baan op een prachtige plek!
06 : 29 Juli, Fraispertuis city
07 : 4 augustus, Tripsdrill
08 : 27 september, Efteling
09 : 1 November, Toverland
10 : 14 december, Efteling
Misschien komt er nog een avond zwemmen in Rulantica en 1 dag Europapark bij, maar dat hangt nog even af van andere factoren. Dat weet ik hopelijk binnenkort.
Fraispertuis city was voor ons een nieuw park. In 2023 stond deze al op de planning, maar toen brak dochter net voor de vakantie haar sleutelbeen en hoewel het best goed ging met haar hebben we het park toch maar overgeslagen. We zouden 5 weken na haar breuk naar EP gaan, dus alles ingezet op herstel zodat ze daar hopelijk alles weer kon doen. En dat is gelukt 😊 en gezien de beugels bij Timber drop is het maar goed dat we daar in 2023 niet heen zijn gegaan 😆 moet zeggen dat wij het een ontzettend leuk park vonden! Het was druk, de hele parkeerplaats stond vol, maar in het park voelde dat niet zo. Ook al is het park qua oppervlakte niet heel ruim, er stonden geen super lange wachtrijen, er was altijd nog wel plek om aan een tafeltje te zitten enz. Verder is de theming in dit park echt goed! Het zag er allemaal tiptop in orde uit. Erg vriendelijk personeel ook, ze zeiden iedereen gedag als je de attractie uit liep. En het attractieaanbod is goed vonden wij. Het is niet super uitdagend, maar Timber drop is een leuke baan en wij vonden Grand canyon ook wel vermakelijk. Verder staat er een hele leuke droptower! Ik hou er niet van, maar deze kon ik toch niet overslaan. Staand en dan nog een stukje voorover klappen, nog nooit gezien en ga ik waarschijnlijk ook niet snel nog eens tegen komen. Dus de stap toch genomen en uiteindelijk 2 keer gedaan 😊 verder vonden wij ciné desperados erg grappig ook. Je zit op een klein paardje, krijgt een film te zien en je moet schieten. Met je andere hand moet je je wel vasthouden aan je paardje, want die gaat alle kanten op 🤣 ik heb er ooit eerder 1 gedaan, maar weet niet meer waar. We hebben in ieder geval erg gelachen! Uiteraard ook de jetski mee gepakt, voor het eerst in een Nebulaz attractie geweest (leuk voor een keertje, maar werd toch wat misselijk). Le cactus vonden de kids vooral grappig, zo’n mini vrije val toren die ineens niet heel subtiel voorover klapt. Ook nog nooit gezien, maar in Tripsdrill kwamen we deze ineens ook weer tegen 😁 Al met al was het een erg leuke dag en hebben we ons een hele dag goed kunnen vermaken in dit leuke park. En deze foto wil ik toch even posten, want zoals ik al zei, de theming is echt goed daar! Dit ziet er toch prachtig uit vind ik 🥰

Ook Tripsdrill was voor ons nieuw! Stond al een tijd op ons lijstje, maar het kwam er gewoon nooit van. Nu dus op de terugweg vanuit Frankrijk langs dit leuke park gegaan. En ook hier hebben we ons echt goed vermaakt! Wat een ontzettend leuk park is dit, de hele sfeer is geweldig 🥰 Leuke variëteit aan achtbanen, hals uber kopf steekt er voor mij wel bovenuit! Voor het eerst ook een wild swing gedaan hier, leuke toevoeging! Helaas hebben we de log flume overgeslagen. Begrijp dat dat eigenlijk wel een gemis is geweest, maar we zagen mensen er wel heel nat uit komen en we gingen nog door naar het wildpark. Volgende keer doen we hem zeker! Verder heel veel attracties die erg lang duren ook 😁 de weinkübelfahrt, de suppenschüsselfahrt, de hochzeitreise, de wiegen-hochbahn, allemaal attracties die veel langer duren dan je in eerste instantie denkt 🤣 wel heel veel gelachen juist in deze attracties! De keverbaan die er staat is ook echt meesterlijk trouwens. Verder vonden we de zeepkistenrace en een tocht in een bootje waarbij je zelf moest sturen en je anderen nat kon spuiten erg grappig ook. Het wildpark vond dochter ook geweldig overigens! Lekker gewandeld met mooi weer en ondertussen de dieren gevoerd. Het park is echt een aanrader om eens te bezoeken als je er nog nooit bent geweest en ik denk dat wij er nog wel eens gaan komen ook 😊