Phantasialand is de laatste tijd leeftijdsgenoten van Geister Rikscha aan het vervangen voor nieuwe attracties, Geister Rikscha is ouder dan de Hollywood tour en silbermine die er ook al een tijdje niet meer zijn. Wat verwachten jullie dat er met Geister Rikscha gaat gebeuren komende tijd?
Geister Rikscha in Phantasialand
Ik denk dat Geister Rikscha een hoofdpijndossier is voor Phantasialand. Hij zal operationeel wel weinig kosten, waardoor ze 'm blijven laten draaien, maar het kan niet anders dan dat ze er liever vanaf willen. De attractie vervangen in het huidige gebouw levert waarschijnlijk onvoldoende ruimte op voor een waardige vervanger. Dan resteert de optie om het groots aan te pakken, zoals de projecten van de laatste jaren. Maar dat vereist een enorme puinhoop in China omdat ie onder het plein ligt, en ook Colorado Adventure is nog te geliefd om te verwijderen.
De tijd zal het leren... maar je kunt je afvragen hoelang je een attractie van dit niveau überhaupt nog wil aanbieden in dit park.
Ik heb inderdaad altijd begrepen dat het infrastructuur-technisch een heel groot drama is om deze attractie weg te halen of te vervangen. Je ziet over de jaren heen dat Phantasialand minimale moeite en geld steekt in het onderhoud van deze attractie. Het niveauverschil wordt met de jaren groter en groter bij deze attractie vergeleken met de rest van het park.
Ik ga er vanuit dat ze eerst een mooie vervanger gaan bouwen voor Hollywood Tour. Het park heeft deze extra capaciteit nodig op sommige dagen. De volgende attractie die vervangen gaat worden zou best wel eens Geister Rikscha kunnen worden.
Ik moet altijd vreselijk lachen om geister rikscha. Zo'n vreselijke campy rit dat ik hem elke keer wel mee neem
Maar snap wel dat deze met de tijd echt wel aan vervanging toe is. Ik hoop alleen dat ze niet weer met een achtbaan komen..
- Bijgewerkt
Het ding loopt niet onder het gehele plein door. Op zich kunnen ze het plein dus makkelijk open breken. Wat dat betreft was Chiapas denk ik moeilijker, omdat dat gebied ook niet aan een weg grenst.
Bijkomstigheid voor China is natuurlijk dat daar één van de ingangen ligt, maar dat laat zich vrij makkelijk omleiden naar de ingang Mystery en/of ingang Berlin voor de duur van de bouwput. Mochten ze Mandschu mee nemen, kunnen ze zelfs daar een tijdelijk pad maken wat vanaf de China ingang naar de ingang van Mystery Castle loopt.
Een issue is dat deels boven op het gebouw ook de remise van Colorado staat, maar dat lijkt me wel op te lossen door dat deel van het gebouw gewoon te laten staan en alleen te strippen van theming.
Vriend_van_de_club Ik ga er vanuit dat ze eerst een mooie vervanger gaan bouwen voor Hollywood Tour.
Dat denk ik ook. Ik vermoed dat ze wél eerst GR van plan waren te slopen (anders hadden ze die update naar Crazy Bats niet gedaan), maar doordat de Hollywood Tour nu uitgevallen is, ze die plannen wijzigen.
Een ander groot issue is natuurlijk het plots overlijden van Eric Daman. Daardoor zal ook eea vertraging oplopen.
Zijn er uberhaupt op de duitse fora geruchten over een nieuwe attractie?
Als het aan mij ligt zou ik de poort tussen China en Klugheim (die links van FJP) openen en deze doorgang wat aantrekkelijker maken. Het huidige pad van china richting Afrika zou ik sluiten. De hallen van de Zilvermijn en Geister Rikscha aan elkaar koppelen om zo één grote loods te krijgen voor een grootse darkride. Het gedeelte wat dan onder het plein zit kan dan gebruikt worden voor Meandering en Keukens. Langs het gebouw komt aan de China Kant een reeks nieuwe gevels die weer opnieuw F&B zal aanbieden (vandaar de keukens ondergronds) en uiteraard een grootse ingang naar de nieuwe darkride (die dan naar de ondergrondse meandering loopt).
De huidige achteringang van Colorado met de wachtrij slinger die er ligt gaat weg en word bij dezelfde loods getrokken. Colorado krijgt een grote ingang aan de andere kant van de loods met een mooie indoor wachtrij. Het pad dat dan achter colorado langs loopt word vrij gemaakt zodat dit een nieuw hoofd-pad kan worden van China richting Deep in Afrika (tesamen met de nieuwe doorgang via Klugheim).
Je creëert op deze manier beter van elkaar afgesloten gebieden met meer immersie terwijl je tegelijkertijd een flinke ruimte voor een mooie darkride krijgt. De wachtrij van Colorado kan eventueel slim gebruik maken van ruimte die over blijft achter de coulissen van de darkride en kan op een bovenverdieping lopen (zodat onderin ruimte is voor de nooduitgangen en toegang voor technici) zoals dat ook bij Maus au Chocolat het geval is, maar meer lineair in plaats van meanderings om achter de coulissen te passen.