Progress Fata Morgana staat al jaren bovenaan. Wat mij betreft terecht, maar het verschil in beoordeling met Droomvlucht en Symbolica is nu niet overdreven groot.
Als ik dan naar die 3 attracties kijk dan ligt met name Droomvlucht er erg goed bij. Bij Symbolica was vooral de Fabelvis een probleem, maar sinds het onderhoud hoor ik daar weinig over dus ga ik er voor het gemak even van uit dat dat inmiddels weer werkt zoals het hoort. Verder worden defecten volgens mij vrij snel opgepakt en zijn het eigenlijk alleen de Pardoes animatronics die terugkerende gebreken hebben. En tot slot lijkt met de tijd ook de waardering voor Symbolica te groeien.
Wat betreft Fata Morgana ben ik het met je eens dat sommige dingen wat overdreven zijn, maar je merkt zelf de langdurige defecten op. En dan kunnen er veel animatronics zijn, en je ziet ook daar dat defecten wel worden verholpen, maar dat ze in een aantal gevallen ook snel weer terug komen. Dat is toch wel een teken dat dit de attractie in de Efteling is die groot onderhoud nodig heeft, zoals dat ook met Droomvlucht en een aantal andere attracties al gebeurd is.
Met dat in het achterhoofd ben ik dus heel benieuwd naar de volgorde van de top 3.