Ik had iets meer geduld 😉 en ben blijven wachten tot 'ie eindelijk openging. In het kort: het is zonder twijfel een verbetering maar de uitvoering laat inderdaad wat te wensen over.
Het decor is indrukwekkend genoeg, daar ligt het niet aan. Wel had ik op basis van de beschrijving op de blog verwacht dat de draperieën zouden wapperen en er vaten zouden bungelen. Dat is allemaal statisch. Maar het is vooral de verlichting waar meer uit te halen valt, het rode licht dat de illusie van vuur moet wekken valt tegen. Niet fel / dynamisch genoeg? Het is moeilijk uit te leggen, maar het ziet er niet uit als vuur maar gewoon wat rode spots. In de scène ervoor laat men zien hoe het ook kan, de leeuw op de boeg van de Hollander lijkt echt fel te gloeien (volgens mij zit daar zelfs verlichting in het beeld). Wel moet ik zeggen, het bliksemeffect is tof! Heel simpel maar effectief trucje, die ze eerder bij de encounter hebben toegepast.
Het bovenste gedeelte van de toren is nog altijd niet afgewerkt maar aangezien je hier relatief korte tijd bent vind ik dat niet zo'n probleem. De rit is verder identiek gebleven, maar inmiddels is het al een mooi totaalplaatje geworden.